مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت:با نصب دستگاه آب شیرین کن ۱۳ هزار نفر از جمعیت روستایی استان همدان از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

فرهاد بختیاری‌فر گفت: با نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن در ۱۸ روستای  شهرستان کبودراهنگ، جمعیتی افزون بر ۱۳ هزار نفر از آب شرب برخوردار می‌شوند.

به گفته او  روستا‌های بخش شیرین‌سو در شهرستان کبودراهنگ به علت ساختار زمین، بهره‌گیری از چاه‌های منطقه در تامین آب و افت منابع زیرزمینی متاسفانه با توزیع آب لب شور در شبکه مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بهره‌گیری از دستگاه‌های آب شیرین‌کن یکی از راهکار‌ها برای رفع شوری آب است  و  از محل اعتبارات استانی تعداد ۱۰ دستگاه آب شیرین‌کن با  اعتباری افزون بر ۴۵ میلیارد ریال خریداری شد که از این تعداد تاکنون سه دستگاه در روستا‌های آبمشکین، عبدالمومن و آقکند با انجام تعمیرات مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۷ دستگاه باقی مانده نیز در حال نصب است.

بختیاری‌فر گفت: همچنین ۸ دستگاه دیگر نیز از محل اعتبارات استانی در روستا‌های بخش گل تپه با  اعتباری افزون بر ۲۵ هزار میلیون ریال در مرحله نصب و راه‌اندازی است که از این تعداد دو دستگاه در روستا‌های دارقشلاق و جگنلو نصب و راه‌اندازی شده و ۶ دستگاه دیگر نیز در حال نصب است.

او گفت: همچنین این دستگاه‌ها تا کنون در روستا‌های قهورد علیا، قهورد سفلی، چورمق، قباق تپه کرد، کهریز باباحسین، نگارآباد در سنوات قبل راه‌اندازی و نصب شده است.

برچسب ها: آب ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار