کلانشهر مشهد در حوزه دیپلماسی سلامت کشور پیشگام است.

 سیامک زارعی‌قنواتی گفت: در نظر داریم تا دیپلماسی سلامت را در کشور فعال کنیم و مشهد پیشگام این عرصه است.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد توانمندی زیادی در عرصه‌های جذب دانشجوی بین‌الملل، توریسم و سلامت انجام تحقیقات و تبادلات با دیگر کشور‌ها و دیگر موضوعات حوزه بین‌الملل دارد و همواره بین رتبه‌های اول و دوم کشور بوده و در سطح بین‌الملل هم رتبه ۱۵۰ شانگهای، ۵۰۰ تایمز و زیر ۱۰۰ آسیا و منطقه را داراست.

او گفت: بسیاری از طرح‌های مشترک با موضوعات کرونا و غیرکرونا در مشهد اجرا شده و منجر به چاپ مقالات فاخر شده، طرح‌هایی که در حوزه‌های پیشگیری و درمان هم ثمر بخش واقع شده است.


بیشتر بخوانید

به دنبال ایجاد دانشگاه‌های اجتماعی در ایران هستیم


مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نظر داریم تا دیپلماسی سلامت را در ایران فعال کنیم و مشهد پیشگام کشور در این عرصه است.

دکتر زارعی‌قنواتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه اساتید برتر یک درصدی جهان در ردیف دانشگاه‌های با بالاترین آمار در سطح کشور بوده و با بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا در حال رقابت است.

او گفت: بدون شک پس از گردهمایی بین‌المللی ارتقای ارتباطات علمی و گردشگری شاهد ارتباطات بسیارخوبی میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کشور‌های حاضر در این رویداد بین‌المللی و توسعه بیش از پیش جذب توریسم سلامت، دانشجویان خارجی و تبادل اساتید خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.