معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: مهلت تخریب آب‌بندان های غیرمجاز در استان تا مهر امسال تعیین شده است.

موضوع آب بندان‌های غیر مجاز در استان گلستان مدت هاست که موجب گلایه کشاورزانی شده که زمین‌های کشاورزی شان از نعمت آب محروم مانده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در کل استان ۹۰۰ قطعه آب بندان وجود دارد که سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب را تنظیم می‌کنند و حدود دو هزار و ۴۰۰ هکتار آب بندان‌های زراعی، پرورش ماهی یا دو منظوره در مسیر رودخانه گرگانرود قرار دارند.

حد فاصل سد بوستان تا سد وشمگیر ۱۶۶ آب بندان ساخته شده است که از این تعداد ۱۳۳ مورد غیر مجاز هستند.

با آغاز فصل کشت برنج و بهره برداری صاحبان آب بندان‌های غیرمجاز برای این منظور، گلایه کشاورزان گلستانی که این آب بندان‌های غیر مجاز مانع از رسیدن آب به زمین هایشان شده است، بیش از گذشته به گوش می‌رسد.

سید النگی معاون عمرانی استاندار گلستان در این باره گفت: متاسفانه در برخی از روستا‌های استان شاهد احداث آب بندان‌های غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها برای کشت شالی هستیم و با این کار آب به سایر کشاورزان نمی‌رسد.

او گفت: متولی حفاظت از بستر، حریم و حواشی رودخانه بر اساس قانون بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است و در آخرین جلسه‌ای که در این باره تشکیل شده است به آب منطقه‌ای تکلیف شده تا مهر تمام این آب بندان‌های غیر مجاز تخریب شود.

سیدالنگی می‌گوید: در برخی از این آب بندان‌ها ماهی پرورش داده می‌شود و بازه زمانی که تا مهر در نظر گرفته شده  مهلتی است که به آب بندان‌های پرورش دهنده ماهی داده شده است تا دوره رشد ماهی‌ها تکمیل شود و به سبد غذایی خانوار گلستانی آسیبی وارد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.