معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه گفت : در استان چهار منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش و ۲ اثر طبیعی و ملی داریم که خود جوامع بومی محل حافظ اصلی آن‌ها هستند.

فرشاد فتاحی گفت : متأسفانه طی یکی‌دو سال اخیر با تجاوز و تخریب اکوسیستم در عرصه جهانی مشکلات و بیماری کووید ۱۹ را به وجود آورد و در حال حاضر هم با تخریب اکوسیستم کشور‌های همسایه که ما هم در آن بی تأثیر نیستیم شاهد پدیده گردو غبار هستیم.

به گفته معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه بحث محیط زیست جهانی است اگر مراقبت نکنیم عواقب آن گریبانگیر همه می‌شود و اصلاح آن هم سال‌ها به طول می‌انجامد.

 ۸ میلیون گیاهی و جانوری از جمله انسان روی کره زمین زندگی می‌کنند که باید این جمعیت از خدمات اکوسیستمی و تنوع زیستی بهرمند شوند.

در استان کرمانشاه حدود یک‌هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی و ۴۵ گونه شاخص پستاندار داریم که برخی از آن‌ها همانند شوکا، آهوی ایرانی و پلنگ منحصر به فرد هستند.

تصفیه طبیعی آب توسط اکوسیستم و گرده‌افشانی طبیعی بین گیاهان، باغات و مزارع و بارش باران اگر این کار‌ها اکوسیستم برای ما انجام ندهد باید در کل کشور‌ها سرمایه‌های سنگینی سرمایه‌گذاری شود تا این خدمات انجام شود.

 جهل، فقر و بیکاری سه دشمن برای محیط زیست است نداشتن اطلاعات کافی که سبب تخریب محیط زیست و جنگل می‌شود در حالی که تأمین ۴۰ تا ۴۵ درصد از آب شیرین ایران از جنگل‌های زاگرس تأمین می‌شود.

 در استان چهار منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش و ۲ اثر طبیعی و ملی داریم که خود جوامع بومی محل حافظ اصلی آن‌ها هستند.

مردم در این راستا نقش بسیار موثری دارند که خوشبختانه طی سا‌های اخیر شاهد ارتقای این فرهنگ هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.