استاندار خراسان جنوبی گفت: اشتغال نخبگانی زمینه ساز تحول آفرینی در استان می‌شود و جوانان نخبه نباید برای گرفتن مجوزهای فعالیت و تسهیلات معطل بمانند.

قناعت در قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر از سه واژه تولید، اقتصاد و اشتغال استفاده می‌کنند و مهم‌ترین مشکلات کشور نیز در بخش تولید وجود دارد و دغدغه رهبری هم در ۱۴ سال گذشته اقتصاد بوده است.

او گفت: آمریکا و دشمنان این ملت قصد ضربه زدن به حوزه اقتصاد را دارند از این رو در شعار سال اقتصاد، عزت و استقلال کشور مد نظر قرار گرفته است و تولید تنها از مسیر نخبگان محقق می‌شود لذا رهبری بر بحث اشتغال دانش بنیان و کسب رتبه اول در این زمینه را در منطقه مد نظر قرار داده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، بهره‌وری اقتصادی است که با برون رفت از اقتصاد قدیمی و گام برداشتن در اقتصاد نوین برای رشد اقتصاد پایدار محقق می‌شود.

قناعت یکی از مشکلات جدی صادرات را نبود رقابت ما با کشور‌های منطقه دانست و گفت: اگر صادرات مبتنی بر علوم و فنون باشد شاهد رشد محصولات با کیفیت و رضایتمندی مصرف کننده خواهیم بود که در نهایت منجر به رشد اقتصادی خواهد شد.

او گفت: اشتغال نخبگانی سبب تحول آفرینی می‌شود که در شعار امسال مد نظر قرار گرفته است که به شکل تصاعدی افزایش اشتغال و ارزش افزوده در استان را به دنبال خواهد شد و شرکت‌های دانش بنیان باید برای کشور قدرت آفرین و تحریم ناپذیر باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با تاکید بر اینکه روند صدور مجوز کسب و کار‌های نوین باید تسهیل شود، گفت: صدور مجوز فعالیت، واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات باید سرعت گیرد و قابل قبول نیست که جوان نخبه برای گرفتن این موارد چند ماه معطل شود.

او گفت: باید ممنوعیت مالی برای واردات تولید کشور و استان ایجاد شود تا به جای واردات از تولیدات خراسان جنوبی توسط دستگاه‌های اجرایی استفاده شود و این کار باید از استانداری شروع شود.

قناعت جفا و ظلم به شعار سال را نگاه سطحی مدیران دستگاه‌های اجرایی به این موضوع دانست و خواستار آن شد که خمودی و بی حالی به استفاده از ظرفیت‌های موجود تبدیل شود تا فعالان شرکت‌های دانش بنیان مجبور به ترک استان نشوند و بی توجهی مدیران دستگاه‌های اجرایی به دانش بنیان مطلب تلخی است که مقصر آن خود ما هستیم.

استاندار خراسان جنوبی فراهم کردن زمینه کوچ فعالان شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی را بزرگترین خیانت در شرایط فعلی کشور اعلام کرد و خواستار حل مشکلات آن‌ها شد تا از سرخوردگی آن‌ها در استان جلوگیری شود.

او گفت: در قالب این قرارگاه باید از حاشیه سازی جلوگیری شود و با تعریف پروژه‌های عملیاتی زمینه اجرایی آن‌ها باید فراهم شود وبا حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان فعلی باید برای حفظ آن‌ها تلاش شود و از جزیره‌ای عمل کردن باید خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.