معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی با مقررات زدایی و انجام اصلاحات قانونی امکان پذیر است.

آقای داود منظور گفت: تحول آفرینی و هوشمند سازی نظام مالیاتی ضروری است زیرا هم عدالت و هم وجهه مردمی بودن نظام مالیاتی و رضایتمندی شهروندان را افزایش می‌دهد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در دوره گذار و تحول نظام مالیاتی هستیم که باید به سمت دستیابی به نظام مالیاتی هوشمند با ساختاری پویا مبتنی بر حاکمیت داده، حرکت کنیم. میزان پذیرش و بهره گیری از قابلیت‏‌ها و ظرفیت‌های ابزار‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی برای هوشمند شدن، با حذف مقررات دست و پاگیر و دستورالعمل‌های موازی همراه است.

به گفته او، ایجاد تحول در نظام مالیاتی و حرکت به سمت هوشمندسازی پایه اصلاحات اقتصادی، ایجاد عدالت اجتماعی، جلوگیری از رانت و فساد، شکاف‌‎های طبقاتی و نابرابری‎‌های اجتماعی است؛ در حالی که صدور بخشنامه‌های متعدد موجب ایجاد تورم مقررات در نظام اداری و کند شدن حرکت نهاد‌ها به سمت هوشمندسازی می‌شود.

آقای داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی آذر پارسال هم گفته بود: با پیشبرد برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی، حاکمیت داده‌ها و اجرای سیستم حسابرسی بر مبنای ریسک مؤدیان، در عمل گام مهمی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی برداشته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار