معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ما می‌خواهیم دانشگاه‌های اجتماعی در ایران داشته باشیم و در سیاست‌های تحقیقاتی‌مان به دنبال حل مسئله هستیم.

گردهمایی سفرا و دیپلمات‌های کشور‌های آسیایی و اروپایی که با حضور مسئولان اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و چند نهاد بین‌المللی دیگر در تالار شهید سلیمانی مجمتع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

یونس پناهی گفت: ایران از نظر تولید دانش و نیز ارجاعات در جایگاه اول منطقه و شانزدهم جهان قرار دارد، در زمینه کنترل بیماری کرونا از جایگاه بسیارخوبی در جهان برخوردار هستیم و در طول ایام بحران کرونا توانستیم ۶ واکسن ایرانی را تولید و عرضه کنیم و این واکسن‌ها را وارد چرخه تزریق نماییم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از موفق‌ترین دانشگاه‌های ایران در حوزه سلامت بوده است و ما همواره از برنامه‌ریزی‌های سیاست‌های کلان کشور از این دانشگاه کمک می‌گیریم و به حق انتخاب سفرا برای حضور در مشهد انتخابی بسیار درست بوده است.

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: ما آمادگی داریم برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات درمانی، بهداشتی و آموزشی در این استان زمینه لازم برای کشور‌های علاقه‌مند را فراهم کنیم.

یعقوبعلی نظری گفت: خراسان رضوی از ظرفیت‌های علمی و درمانی زیادی برخوردار است و با این ظرفیت‌ها زمینه برای همکاری‌های فراوان با کشور‌ها و مردمان آن‌ها فراهم می‌شود.

او گفت: امکانات آموزش بهداشت و درمان این استان خوب است و ما آمادگی داریم دانشجویانی از کشور‌های دیگر را در این استان پذیرش کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: آمادگی کامل جهت توسعه ارتباطات فی‌مابین، در مباحث مختلف علمی و پژوهشی در سطوح ملی و بین‌المللی داریم.

مجید غیورمبرهن گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های مختلف از جمله تخصص‌های مختلف پزشکی و داروسازی جزوسرآمد‌های کشور و منطقه بوده و نام این دانشگاه در میان دانشگاه‌های برتر جهان هم دیده می‌شود.

در این همایش نمایندگانی از کشور‌های ایتالیا، ترکمنستان، ترکیه، عمان، پاکستان، عراق، افغانستان، پاکستان و نیجریه حضور دارند.گردهمایی بین المللی ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی و گردشگری به میزبانی مشهد از روز ۳۱ اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.