رئیس اداره راهداری خلخال گفت: بارش برف در آخرین روز از دومین ماه فصل بهار، ارتفاعات گردنه الماس خلخال را سفیدپوش کرد.

معروف خسروی گفت: بدنبال بارندگی‌های آخر هفته در گردنه الماس بارش برف از صبح امروز این گردنه و سایر گردنه‌های برفگیر خلخال را سفیدپوش کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال می گوید: برف و دمای بسیار سرد هوا موجب یخبندان مقطعی سطح جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل در بامداد امروز شد ولی با گرم شدت تدریجی هوا هم‌اکنون یخ سطح جاده آب شده و برف در کناره‌های جاده قابل مشاهده است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: با ادامه و افزایش سطح فعالیت سامانه سرد و بارشی حاکم در منطقه بارش برف در طول شب گذشته ارتفاعات این شهر و مناطق تابعه شهرستان را سفیدپوش کرده و چهره زمستانی به این شهرستان داد.

غلامرضا گلمرادی به بارش‌های مناسب باران در دو روز گذشته در این شهر و مناطق تابعه شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های باران‌سنجی مناطق مختلف این شهرستان حاکی از بالا بودن میزان بارندگی‌های برف و باران نسبت به میزان بارش‌های شهر خلخال است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال می گوید: با توجه به مجموع بارندگی ۳۰ روزه از اردیبهشت ماه سال قبل میزان بارندگی دومین روز از بهار امسال در مقایسه با بارش‌های سال قبل بیش از سه برابر افزایش نشان می‌دهد.

به گفته او، بدنبال بارندگی باران در هفته جاری و بارش‌های پراکنده برف در ارتفاعات این شهرستان دمای هوای خلخال نیز به چهار درجه سانتیگراد بالای صفر در صبح امروز کاهش یافته است. 

بارش برف و باران و مه غلیط در راه‌های ارتباطی خلخال - اسالم و پونل مشکلاتی را برای رانندگان عبوری از این جاده‌ها فراهم کرده ، طوری‌که به علت محدودیت دید در زمان مه‌آلودگی هوا در مسیر این راه‌ها بسیار سخت در طول دیشب و صبح امروز چندین حادثه رانندگی به علت محدودیت دید رانندگان گزارش شده است.

بارش‌های مستمر باران در هفته جاری و بارش‌های متناوب برف در ارتفاعات این شهرستان هرچند موجب خوشحالی کشاورزان دیم‌کار منطقه شده ، ولی کاهش دما در مناطق مرتفع خلخال خطر سرمازدگی سردرختی درختان میوه باغ‌ها را افزایش می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.