معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از برگزاری جلسه توجیهی کمک به ایجاد کنسرسیوم صادراتی در حوزه صنایع غذایی خبر داد.

کامران علی پور گفت:جلسه توجیهی کمک به ایجاد و بازاریابی کنسرسیوم صادراتی در حوزه صنایع غذایی استان، با حضور رئیس انجمن صنایع غذایی خانه صنعت، معدن و تجارت، نماینده انجمن مهندسی کیفیت صنایع غذایی و تعدادی از واحد‌های تولیدی  استان برگزار شد.

مشارکت انتفاعی واحد‌های تولیدی همسو که برای انجام فعالیتی خاص بمنظور بازاریابی و فروش بیشتر محصولات انجام می‌شود کنسرسیوم تلقی می‌گردد.

او می‌گوید: فقدان دانش مورد نیاز و ابزار‌های مالی موجب می‌شود که صنایع کوچک و متوسط نتوانند نیازمندی‌های نظارتی بازار‌های خارجی را تأمین کرده و کمیت و کیفیت محصولات تولیدی این صنایع نیز برای خریداران خارجی جذاب نیست.

به گفته علی پور اینگونه واحد‌ها می‌توانند از طریق به اشتراک گذاشتن دانش، منابع مالی و ارتباطات با یکدیگر، ظرفیت‌های صادراتی خود را به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود بخشیده و ریسک و هزینه نفوذ در بازار‌های خارجی را نیز کاهش دهند.

او می‌گوید: شرکت شهرک‌های صنعتی پس از شناسایی مروُج کنسرسیوم، پس از عقد قرارداد با نام کمک به ایجاد و بازاریابی کنسرسیوم صادراتی در حوزه صنایع غذایی مازندران، اقدام به برگزاری جلسه توجیهی کرده است.

به گفته معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با برگزاری این جلسه، چگونگی برگزاری همایش ایجاد کنسرسیوم صادراتی صنایع غذایی، رفع موانع و چالش‌های موجود در روند ثبت و ایجاد کنسرسیوم و همچنین ایجاد رغبت و انگیزه واحد‌های صنعتی جهت استفاده از مزایای کنسرسیوم و حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار