جنرال سمیع سادات:

اشرف غنی از نظامیانی که زیر نظر آمریکا آموزش دیده بودند می‌ترسید

جنرال سمیع سادات گفت اشرف غنی به جنرالان جوان ارتش اعتماد نداشت.

جنرال سمیع سادات آخرین فرمانده نیروهای ویژه دولت پیشین افغانستان در تازه ترین اظهاراتش گفته که محمد اشرف غنی بالای جنرالان جوان ارتش اعتماد نداشت.
سادات در مصاحبه با سیگار یا اداره نظارتی آمریکا بر امور بازسازی افغانستان گفته که اشرف غنی در واپسین روزهای حکومتش از نظامیانی می‌ترسید که زیر نظر آمریکا آموزش دیده بودند.

جنرال سمیع سادات گفته است که غنی در آخرین روزهای حکومتش به نظامیان سابق که به او وفادار بودند رو آورده بود.

سادات افزوده که تعیین خیال نبی احمدزی به عنوان فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر در هرات بر اساس روابط خانوادگی نزدیک او با غنی در آخرین هفته‌های عمر حکومت جمهوری یکی از نمونه‌های بی‌اعتمادی محمداشرف غنی به جنرالان جوانی بود که زیر نظر آمریکایی ها آموزش دیده بودند.
سادات گفته است که با این حال قول اردوی ۲۰۷ اولین قول اردوی ارتش بود که با همه تجهیزات تسلیم طالبان شد.
فرمانده پیشین نیروهای ویژه افغانستان به سیگار گفته است که  غنی دچار "پارانویا" شده بود و از هموطنان خودش می‌ترسید و از کودتای نظامیان هراس داشت.
به باور جنرال سادات، بی‌اعتمادی غنی به نظامیان جوان پس از ۲۰۲۱ تنها چند هفته پیش از سقوط نظام جمهوری آغاز شده بود و او در صدد جاگزینی آنان با جنرال‌های کهنه‌کار کمونیست بود که تصور می‌شد به او وفادار باشند.
این در حالی است جنرال سادات در آخرین روزهای عمر نظام پیشین، مسئول عمومی امنیت شهر کابل گماشته شده بود و قرار بود که در پانزدهم اگست معرفی شود که حکومت به‌دست طالبان سقوط کرد.
جنرال سادات همچنین چند روز پیش از سقوط کابل به عنوان فرماندهی قول اردوی عملیات‌های خاص تعیین شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار