معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان همدان از آموزش ۲۰ هزار دانش‌آموز در طرح «دادرس» خبر داد.

عبدالله جعفری گفت: با توجه به  اهمیت کنترل فشار خون و بیماری فشار خون در جامعه امروزی، فرهنگ‌سازی  برای خود مراقبتی  در دستور کار آموزش و پرورش است.

همچنین دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت و نیز مراقبان سلامت، معلمان تربیت‌بدنی و دستگاه‌هایی متولی نظیر علوم پزشکی، هلال احمر، تربیت بدنی و خیران سلامت نسبت به آموزش معلمان و دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی در خود‌مراقبتی ورود جدی دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان  افزود: پیش از بیماری کرونا ۴۳ هزار سفیر سلامت در مدارس استان همدان آموزش‌های لازم را به منظوررعایت سبک زندگی سالم، تغذیه سالم، افزایش سطح فعالیت جسمانی، توجه به سلامت روحی و روانی و کنترل فشار خون بالا را فرا گرفتند.

همچنین ایام کرونا خانه‌نشینی و آپارتمان‌نشینی به ویژه در شهر‌ها کم تحرکی را به دنبال داشت که در این زمینه طرح «کوچ» یا طرح کنترل و کاهش چاقی دانش‌آموزان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ اجرا شد.

همه دانش‌آموزان در این پایش عمومی شرکت کردند و دو مرحله سنجش و یک مرحله مداخلات بین این دو پایش انجام شد  که در مرحله اول بیش از ۲۹۲ هزار دانش‌آموز، مورد کنترل و پایش قرار گرفتند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان  گفت: حدود ۶ درصد از این دانش‌آموزان وزن مطلوب داشتند،که این  تعداددر سطح کشور مطلوب  است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.