محمدعلی صلواتی درپاسخ به سوالی که چقدر جاده سازی در کشور ما مطابق با استانداردهای جهانی است، گفت: مسئله میزان جادهسازی در کشور نیست؛ مسئله توسعه شبکههای ریلی و هوایی در کنار جادهسازی است. به عنوان مثال هر ساله بیشترین تصادفات فوتی در ماه شهریور رخ میدهد که دلیل آن افزایش تردد در این ماه است. در این ماه به دلیل ایجاد سفرهای تفریحی که توسط مردم عادی و با سواریهای شخصی انجام میشود، تصادفات افزایش مییابد.
این در حالی است که بسیاری از این سفرهای تفریحی میتواند با قطار یا هواپیما و به وسیله تورهای مسافرتی انجام شود که متأسفانه این بعد قضیه در کشور ما گران است. دلیل گرانی آن نیز کمبود شدید عرضه و بالا بودن تقاضا است. به هر روی از نظر میزان کیلومتراژ راه، استان اصفهان دارای حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه است که عمدتاً نیز سطح سرویس در آنها مناسب است.
او توسعه ایمنی راههای موجود رایکی از اتفاقات مهمی است که باید رخ دهددانست و گفت: باید نقاط پرتصادف اصلاح و سایر مقاطع راه نیز ایمن شوند.
در حال حاضر ۶۷ نقطه پرتصادف در استان اصفهان شناسایی شده است که تمامی آنها آشکارسازی شده و ۲۹ مورد آنها نیز به طور کامل رفع شده است. در سایر این نقاط نیز اقدامات افزایش میدان دید به واسطه ترانشه برداری انجام شده است.
صلواتی میگوید بسیاری از این نقاط با احداث باند دوم رفع میشود. گفتنی است ۵۱ نقطه دیگر نیز علاوه بر نقاط مذکور وجود دارد که پرتصادف نبوده، اما دارای تصادف هستند. این نقاط نیز آشکارسازی شده است. برای رفع نقاط پرتصادف و دارای تصادف به تفکیک هر نقطه، طرحهای مورد نظر توسط این اداره کل ارائه شده است.
معاون حملونقل اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان اصفهان گفت: همانطور که گفته شد برخی از طرحها اجرا و نقطه پرتصادف رفع شده است و تعدادی نیز در حال انجام است. هر ساله از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور بودجهای برای رفع نقاط اختصاص مییابد، اما با توجه به گران شدن مصالح و دیگر هزینههای انجام عملیات عمرانی، این بودجهها عملاً جوابگوی رفع همه نقاط نیست.