مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، دالاهو و ثلاث‌باباجانی فردا (شنبه ۳۱ اردیبهشت) در نوبت صبح به دلیل افزایش ذرات گرد و غبار تعطیل است.

غلامرضا شهبازیمدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت:این تصمیم براساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان اتخاذ شده و امتحانات نهایی براساس برنامه قبلی برگزار می‌شود.

وی از مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان خواست تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هوای قصرشیرین همچنان در وضعیت بحرانی است و شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در وضعیت اضطرار قرار دارند.

به گفته دکتر ابراهیم شکیبا شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۲۱ جمعه شب (۳۰ اردیبهشت) ایستگاه قصرشیرین عدد شاخص ۴۰۷ وضعیت قهوه ای یعنی خطرناک و بحرانی است.

وی می گوید ایستگاه‌های شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب هم شاخص مشابه عدد ۲۶۷ وضعیت بنفش یعنی بسیار ناسالم و اضطرار را نشان می‌دهد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  ایستگاه پاوه عدد شاخص ۱۲۵ وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس یعنی هشدار است.

وی می گوید ایستگاه اسلام‌آبادغرب عدد شاخص ۷۵، ایستگاه کنگاور عدد شاخص ۹۲ و ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص ۸۵ یعنی وضعیت استاندارد را نشان می‌دهد.

ورود توده غلیظ گرد و غبار در هفته جاری به استان کرمانشاه موجب تعطیلی مدارس، ادارات و لغو برخی پروازهای فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار در هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه ناشی می شود.

کارشناسان تاکید می‌کنند، در هوای آلوده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.