معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: خطا‌های موجود در نظام آموزشی باید از زبان کارشناسان شنیده شود تا پیگیری مناسب به انجام برسد.

حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی در اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس گفت: در سطح کشور ۵۰۰ مدرسه علمیه داریم که به هر یک از این مدارس سالانه تنها یک میلیون تومان بودجه اختصاص داده می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: این اجلاس فرصتی است تا مدیران مدارس علمیه به بیان مشکلات و مسائل خود بپردازند تا برای رفع آسیب‌ها و مشکلات به انجام اقدامات لازم بپردازیم.

او گفت: رفع برخی از این مشکلات و موارد به مصوبات کشوری نیاز دارد و خطا‌های موجود در نظام آموزشی باید از زبان کارشناسان شنیده شود تا پیگیری مناسب به انجام برسد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور اعلام کرد: بودجه پژوهشی حوزه‌های علمیه سال‌ها نزدیک به صفر بوده و باید به سمت منابع پایدار و فعالیت با امکانات جهادی حرکت کرد.

او گفت: برگزاری کارگاه در پایه سوم باید انجام شود و پارسال ۲۶ کارگاه در سراسر کشور برگزار شد و مورد حمایت قرار گرفتند و پژوهش سرا‌های استانی، محل برگزاری کارگاه و مرکز تحقیق قرار داده شده‌اند.

مقیمی حاجی به فعالیت‌های کانون علمی و پژوهشی در کشور اشاره و گفت: ۱۹۲ کانون فعال علمی و پژوهشی در فارس وجود دارد که فرصت مطلوبی برای پیگیری مباحث درسی و گفتگو‌های علمی حوزه‌های علمیه به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس نیز در ادامه این اجلاسیه گفت: شنیده شدن نظرات مدیران حوزه علمیه در این اجلاس تبعات مطلوبی در پی دارد.

او گفت: برگزاری اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس در جوار امامزادگان واجب التعظیم و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نعمت الهی است.

استوار میمندی گفت: توجه به حوزه پژوهشی از تاکیدات و اولویت‌های حوزه علمیه فارس است و ایجاد نشاط تحصیلی در مدارس علمیه در گروی تقویت عنصر پژوهش در این مدارس است.

او به امکان تعاریف مختلف برای پژوهش اشاره و گفت: جشنواره «علامه حلی» و نشریات مدرسه‌ای از نمونه‌های ایجاد فرصت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه است.

او گفت: فعال کردن نشریات مدرسه‌ای موجب ایجاد نشاط علمی در مدارس علمیه می‌شود و در تولید این نشریات باید فرصت مشارکت جمعی از طلاب فراهم شود.

مدیر حوزه علمیه فارس گفت: حضور طلاب در جشنواره‌ها و برنامه‌ها به برگزاری باشکوه‌تر برنامه‌ها منجر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.