امام جمعه شهرستان صفاشهر در خصوص پرونده مرتبط با اراضی منطقه به طرفیت دعوای برخی خوانین قدیمی، گفت: رئیس محترم قوه قضائیه دستوری جامع برای بررسی دقیق این پرونده صادر کنند.

حجت الاسلام حاجی پور در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان گفت: آن چیزی که این روز‌ها بیش از همیشه جامعه اسلامی ما و ملت عزیز ایران نیازمند هستند یک درک دقیق نسبت به تغییرات و تحولاتی است که در عالم اتفاق می‌افتد.

او گفت: جمهوری اسلامی در کانون این تحولات و تغییرات چه در عرصه‌های مهم سیاسی، تحولات اقتصادی و چه در عرصه جدید از جنگ و تقابل و مبارزه با دشمن قرار دارد و جنگی که در بیان تحلیل‌گران امروز دنیا از آن به عنوان جنگ شناختی یاد می‌کنند.

امام جمعه شهرستان صفاشهر گفت: جنگ شناختی همانطور که از عنوانش پیداست نفوذ دشمن به بُعد شناخت، فکر و تحلیل انسان‌ها در میان یک ملت و یک جامعه است؛ مسئله بسیار مهمی است و کار آن برعهده شیطان است و اغوا یعنی بَرهم زدن معادلات در ذهن انسان؛ آن چیزی که شیطان وعده کرده است.

حجت الاسلام حاجی پور گفت: شیاطین امروز دنیا و در راس آن آمریکا قسم خورده‌اند و در تلاش هستند ملت ایران را از قله‌های عزت و عظمت به زیر بکشند و البته این آزو را به گور خواهند برد.

او گفت: امروز باید مراقب باشیم چرا که عرصه‌های مهم ماموریت دشمن، خلاصه در تحریم به تنهایی نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه صفاشهر به سالگرد آغاز تحریم اقتصادی ایران در اول خردادماه سال ۵۹ اشاره و گفت: ماجرایی که امروز شکل گرفت و اسم آن مردمی سازی یارانه‌ها و یک تحول اقتصادی بزرگ در کشور ما اسم گذاشتند و جا دارد از جرات، جسارت، شجاعت و شهادمت رئیس جمهور از این حرکت بزرگ تحولی در عرصه اقتصادی کشور تقدیر کرد.

او گفت: کاری که در دولت‌های مختلف همه به آن اعتقاد داشتند، اما شجاع و شهامت انجام این کار بزرگ را نداشتند و حاضر بودند استخوان‌های قشر پابرهنه و محروم؛ این فداکارانه توده ضعیف در دل جامعه زیربار سنگین گرانی‌ها خرد و له شوند و صدای خرد شدن استخوان‌ها را شنیدیند، اما حاضر نشدند از آبروی خود برای اصلاح این مسئله مهم بگذرند.

حجت الاسلام حاجی پور گفت: در این قربب به دو هفته اخیر دشمن چقدر تلاش کرد تا از این آب برای خود ماهی صید کند، اما باز هم تدبیر دولت محترم و شهامت رئیس جمهور و مَحرم دانستن مردم و طرف مشورت قرار دادن مردم در این تغییر بزرگ و از طرفی دیگر نجابت و بصیرت مردم موج سنگین و واقعه سختی که دشمنان از آن؛  به عنوان موج استفاده کنند و فتنه‌ای ایجاد کنند خنثی شد و این آرزو را به گور بردند.

او گفت: دشمنان به دروغ‌های پی در پی متمسک شدند و کمپانی مزدور خود را به میدان آوردند و رسانه‌های خود را مامور کردند تا اخبار گذشته را به عنوان اخبار اغتشاشات این روز‌ها منتشر کنند، اما غافل از اینکه این دوره اطلاعات و رسانه‌های مدرن است و نمیتوان سر یک عالم را با دروغ پردازی کلاه گذاشت.

حجت الاسلام حاجی پور گفت: دشمن در جنگ شناختی علیه ایران ۳ نقطه مهم را هدف قرار داده است که نکته اول اسلام ناب محمدی است که انقلاب از آن برآمده است. دوم ستون اصلی و هسته مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی که ولایت مطلقه، ولی فقیه است مورد هدف قرار دهند که تا امروز الحمدالله موفق نبوده اند و به فضل الهی موفق نخواهند بود و نکته سوم در جنگ شناختی ساختار و مجموعه ارکان نظام را بزنند و به بهانه‌های مختلف و شگرد‌های متفاوت در تلاش هستند این اختلاف را ایجاد کنند.

او گفت: آنچه امروز بیش از این مسئله مورد توجه دشمن در این نبرد شناختی است کارکرد نظام جمهوری اسلامی و مسائل اقتصادی است و به این مورد متمرکز شده اند میخواهند بگویند نتایج حاصل از عملکرد اجزای ساختار نظام که در واقع نشان دهنده خروجی نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ ساله بوده است، خروجی ضعیف است.  اما وقتی نگاه میکنیم ملت عزیز ایران را در مقایسه با ملت و کشور‌های مختلف الحمدالله امروز قابل  مقایسه نیست و جمهوری اسلامی کنونی با دوران ظلم و فساد قبل از نظام قابل مقایسه کنیم.

امام جمعه شهرستان صفاشهر گفت: نمی‌شود تغییر دولت انجام شود و مسئولان شهرستانی تغییر کنند، اما احوال ملت تغییری در آن حاصل نشود اگر تغییر دولت‌ها به تغییر وضع و احوال ملت و توده ضعیف جامعه منجر نشود این تغییرات به درد دولت نمی‌خورد و مردم باید این تغییرات را لمس کنند و ببینید.

او گفت: رئیس جمهور محترم در این مسیر قدم برداشته است و البته موانع زیادی پیش روی رئیس جمهوری است که با همراهی مسئولان قابل حل است.

حجت الاسلام حاجی پور گفت: این جنگ اقتصادی یک فرمانده شجاع را در دل میدان با خود می‌بیند و مردم هم همراهی می‌کنند، اما توقع ما از دولت و قوه قضائیه برخورد جدی در بحث مبارزه با مافیای  خودرو است.

امام جمعه شهرستان صفاشهر در ادامه با اشاره به موضوع عدالت در جامعه اسلامی، گفت: مسئولان و تمام مجموعه‌ها به این مسئله ورود کنند. همچنین به مناسبت‌های پیش روی هفته جدید مسئله آزادسازی خرمشهر و یادواره شهدای روحانیت نیز اشاره کرد.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به جنگ جمعیتی، گفت: کاهش نرخ باروری در جهان اسلام ۴۰ درصد و عمق فاجعه این است که در ایران اسلامی ۷۰ درصد و در طول تاریخ در هیچ کشوری سابقه نداشته است. این یک جنگ سنگین نرم علیه ملت ایران با تغییر سبک زندگی و نگاه  هاست.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع و مشکلات کهنه این شهرستان پرداخت و گفت: مسئله‌ای که مکرر در استان و خارج از استان در بالاترین سطوحی که قابلیت دسترسی برای این حقیر به عنوان امام جمعه شهر وجود داشته است دنبال کردم. مسئله‌ای که نهاد‌های مختلف دولتی از جمله شهرداری، شهرک صنعتی، منابع طبیعی و... در کنار کشاورز و رعیت گرفتار شهر ما درگیر آن هستند، ولی رسماً از این تریبون عرض می‌کنم که متاسفانه در این مسئله گوش شنوایی نبوده است.

حجت الاسلام حاجی پور در خصوص پرونده مرتبط با اراضی منطقه به طرفیت دعوای برخی خوانین قدیمی، گفت: نه در استان درد مردم را شنیدند و در تهران و ملاقات با معاون اول محترم قوه قضائیه که پرونده را تقدیم کردم به این زخم کهنه‌ای که سالیان سال است مردم با آن گرفتارند توجهی شد.

خطیب نماز جمعه صفاشهر گفت: مسئله‌ای که فقط هم مرتبط با صفا شهر نیست، شهر قادرآباد بوانات و بخش‌هایی از آباده نیز به این مسئله گرفتارند، چرا آقایان نسبت به این موضوع بی تفاوت اند؟! چرا آقایان نسبت به این زخم کهنه و قدیمی توجهی نمیکنند؟! چرا باید قریب به ۴۰ سال یک پرونده‌ای جمع کثیری از مردم نجیب و محروم را درگیر کند، مکرر به ما مراجعه کنند و تنها پاسخ ما سکوت در برابر درخواست مردم باشد؟! چرا!

حجت الاسلام حاجی پور گفت: بنده کار ندارم در این پرونده حق با کیست، اما بالاخره باید فکری بشود، این مسئله را باید حل کرد، ظواهر مسئله و آنچه ما می‌بینیم و می‌شنویم برخورد تبعیض آمیز نسبت به این پرونده است.

او با اشاره به شکایت و پرونده‌ها، از رئیس محترم قوه قضائیه عاجزانه خواست دستوری جامع برای بررسی دقیق این پرونده صادر کنند و حرف این مردم را بشنوند و به شکایت آنان رسیدگی کنند.

امام جمعه شهرستان صفاشهر گفت: گرچه امثال آیت‌الله زرندی (امام جمعه اسبق این شهر) و مرحوم آقای حسینی (امام جمعه سابق قادرآباد) از دنیا رفته اند، ولی بزرگانی در این منطقه به عنوان شاهد این ماجرا حرف‌هایی برای گفتن دارند. بنده انجام وظیفه و اتمام حجت کردم و این درد کهنه را روایت کردم، امیدوارم مثل گذشته به بوته فراموشی سپرده نشود.

او در پایان گفت: درد مردم، درد ماست. مسئولان عنایت کنند، اگر قرار باشد امثال بنده حقوق مردم را به عدالت ایفا نکنیم، درد مردم را درمان نکنیم این مسئولیت غصب است، بنده و امثال بنده اینجا نشسته‌ایم که مشکلات مردم را حل کنیم، گره‌ها را باز کنیم، بنده دردمندانه این مسئله را بیان کردم امیدوارم برای درمان آن تدبیر شود و این درد قدیمی برای همیشه درمان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار