امام جمعه خرمشهر فتح خرمشهر را حامل درس هایی معنوی و ارزشی خواند.

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور، امام جمعه خرمشهر در آیین عبادی سیاسی این هفته گفت : فتح خرمشهر حامل درس هایی ماندگار از جمله با خدا بودن، خواستن و توانستن ، مدیریت جهادی و انقلابی است.

او با گرامیداشت یادو خاطره شهدای مدافع و فاتح خرمشهر آزادسازی این شهرستان را نصرت الهی و نتیجه ی توکل به خدا دانست.

این مسئول گفت : نظام به دنبال آبادی خرمشهر بود اما وضعیت کنونی آن شایسته مردم خرمشهر نیست و برای رسیدن خرمشهر به نقطه ای مطلوب باید تمام نیروها باید متحد و منسجم شوند و باید افراد شایسته انتخاب شوند.

خطیب جمعه خرمشهر به روند افزایشی مهاجرت معکوس در ۳۲ سال گذشته خرمشهر اشاره کرد و از همه ی مسئولان استانی و کشر خواست برای رفع مشکلات این شهرستان قدم بردارند.

به گفته او خرمشهر بعد از آزادسازی اسیر بی تدبیری شد و خواسته ما از رئیس جمهور این است که خرمشهر را از بی تدبیری آزاد کند و سفرش به خرمشهر نقطه عطفی در حل کمبودهای آن باشد.

امام جمعه خرمشهر ساخت فیلم و سریال و برگزاری جشنواره ملی تئاتر فتح را حرکتی در راستای تببین حماسه هشت ساله خرمشهر دانست و خواستار حمایت و تقویت بیشتر آن ها شد.

حجت الاسلام عادل پور گفت : مردم از طرح مردمی سازی یارانه ها حمایت کردند اما تدبیر نیاز است چرا که برخی اقلام به آسانی به دست مردم نمیرسد و نظارت نیز باید تقویت و فراگیر شود و شامل تمام کالاها و خدمات باشد.

او خواستار مجازات افراد سواستفاده گر در زمینه عرضه کالاها در مقابل مردم شد و گفت : دشمن به دنبال آشوب و فتنه است و باید هوشیار باشد.

بنا بر خطبه ی امروز نماز جمعه خرمشهر عظمت و شوکت جامعه به مردم آن است که ایران شامل کاهش جمعیت است که این موضوع دغدغه جدی اهل بیت است و افزایش جمعیت بر افرادی که توان دارند فرض است.

این مسئول از کنگره روحانیت به عنوان افراد حاضر در خط مقدم یاد کرد و رحلت آیت الله فاطمی و نماینده سابق مردم خرمشهر را تسلیت گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.