عفو بین الملل اعلام کرد که تحقیق نکردن رژیم صهیونیستی در خصوص شهادت ابوعاقله، نقض قوانین بین‌الملل است.

سازمان عفو بین‌الملل امروز (جمعه) اعلام کرد که تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای تحقیق نکردن در مورد شهادت شیرین ابوعاقله، خبرگار فلسطینی الجزیره، نقض قوانین بین‌المللی محسوب می شود.

این در حالی است که روز گذشته بخش تحقیقات جنایی پلیس نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصدی برای تحقیق در مورد تیراندازی مرگبار به شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره ندارد.

به گزارش نشریه هاآرتص، منابع صهیونستی مدعی شدند: «هیچ ظن جنایی در قتل شیرین ابوعاقله وجود ندارد و ما نمی‌خواهیم این تحقیقات منجر به اختلاف در ارتش و جامعه شود».

به نظر می‌رسد یکی از دلایل تصمیم بررسی نکردن، این باور باشد که چنین تحقیقاتی، مستلزم بازجویی از سربازان مظنون به عنوان جنایتکار احتمالی است و این امر باعث ایجاد مخالفت و جنجال در داخل ارتش و صهیونیست‌ها می‌شود.

در آخرین مورد از سلسله جنایات رژیم صهیونیستی، هفته گذشته شیرین ابوعاقله، در حالی که در حال پوشش خبری جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین بود، با وجود اینکه لباس خبرنگاری بر تن داشت، با شلیک مستقیم گلوله به سر به شهادت رسید. همچنین نظامیان اشغالگر به مراسم تشییع این خبرنگار نیز یورش بردند و حمل کنندگان تابوت او را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند. اقدامی که از سوی بسیاری سازمان‌های بین‌المللی محکوم شد.

با این حال صهیونیست‌ها با انتشار فیلم‌هایی جعلی در حال تحریف واقعیت هستند و قصد دارند عامل حمله را خود مبارزان فلسطینی جلوه دهند. این در حالی است که شاهدانی که در آنجا حضور داشتند، اعلام کردند که آن‌ها از مبارزان فلسطینی دور بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار