معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: وظیفه نمایندگی‌های وزارت امور خارجه، تلاش برای رفع مشکلات در حوزه بین الملل است که یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی سفرا، افزایش صادرات قرار داده شده است.

مهدی صفری گفت: هدف‌گذاری ۷۰ درصد افزایش صادرات را امسال برنامه ریزی کرده ایم که در این زمینه یکی از اولویت‌های مد نظر ما تقویت حوزه گردشگری است و این موضوع را در استان فارس از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه استان دنبال می‌کنیم.

او گفت: برای تقویت صادرات و به دلیل مسائل داخلی، مجبور شدیم وزارتخانه‌ها را برای تسریع در جواب دهی و همکاری بیشتر تحت فشار بگذاریم و سفرای جمهوری اسلامی در کشور‌های مختلف موظف به همکاری در مباحث اقتصادی شدند.

صفری گفت: وظیفه نمایندگی‌های وزارت امور خارجه، تلاش برای رفع مشکلات در حوزه بین الملل است که یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی سفرا، افزایش صادرات قرار داده شده است.

او گفت: تا آخر امسال مشکلات ۵ محصول کشاورزی کشورمان را حل خواهیم کرد و در حال حاضر تمرکز ما بر تسهیل صادرات خشکبار است و محصولاتی مانند عسل، سیب، پرتغال، نارنگی و آبزیان دراولویت صادرات رایزنان ما هستند.

صفری در خصوص صادرات به کشور چین گفت: به زودی صادرات عسل به چین انجام خواهد شد و همچنین اگر بتوانیم مجوز صادرات سیب به این کشور را داشته باشیم از صادرات این محصول به دیگر کشور‌ها بی نیاز خواهیم شد.

او در خصوص صادرات محصولات دانش بنیان کشورمان گفت: شرکت‌های دانش بنیان توسط وزارت‌های مرتبط تایید و معرفی می‌شوند و ما از طریق سایت وزارت امور خارجه برای تسهیل صادرات و برقراری ارتباط کشور‌های خارجی با شرکت‌های ایرانی اطلاع رسانی انجام می‌دهیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی خواست تا درصورت بروز هرگونه مشکل در حوزه صادرات، به وزارت خارجه اطلاع دهند.

صفری با تاکید بر اینکه در حال تلاش برای وارد شدن به منطقه آزاد اوراسیا و تقویت تجارت بین الملل کشورمان هستیم گفت: با انتصاب تجارو بازرگانان به عنوان متخصصان برقراری و تقویت حوزه اقتصادی، به عنوان رایزن اقتصادی در کشور‌ها به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

او گفت: جام جهانی قطر بازار هدف خوبی برای تجارو بازرگان ایرانی خواهد بود بنابراین باید از این فرصت به صورت مناسب بهره برد و در این زمینه به دلیل برخورداری شهر شیراز در بخش‌های مختلف، این شهر را به عنوان هفته گردشگری تماشاگران جام جهانی قطر پیشنهاد داده ایم.

صفریبا تاکید بر اینکه توان تاجران و بازرگانان استان فارس از طریق اتاق بازرگانی استان به وزارت امور خارجه اعلام شود گفت: پیگیری مطالبات پیمانکاران ایرانی در خارج از کشور را دنبال می‌کنیم.

در این جلسه فعالان بخش خصوصی و بازرگانان و صادرکنندگان استان فارس در حوزه‌های مختلف به بیان مسائل و مشکلات موجود در حوزه صادرات پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار