به گفته مشاور امنیت ملی آمریکا هیچ نشانه‌ای مبنی بر علاقه کره شمالی به برگزاری نشست بین سران دو کشور وجود ندارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیروز پنجشنبه گفت که واشنگتن هیچ نشانه‌ای مبنی بر علاقه کره شمالی به برگزاری نشست دوجانبه بین کیم جونگ اون، رهبر این کشور و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مشاهده نکرده است.

سالیوان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا پیونگ یانگ مایل است دیدار دوجانبه بین بایدن و کیم برای تقویت روابط دیپلماتیک برگزار شود، گفت: «من هیچ نشانه‌ای در این زمینه ندیده ام».

سالیوان گفت: «کره شمالی هیچ نشانه‌ای از تمایل به مشارکت در دیپلماسی معنادار یا سازنده با آمریکا نشان نداده است.»

بایدن و سالیوان اوایل امروز آمریکا را به مقصد کره جنوبی ترک کردند تا با یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور دیدار کنند. آن‌ها قرار است روز یکشنبه به ژاپن سفر کرده و با سران ژاپن، استرالیا و هند دیدار کنند

سالیوان روز چهارشنبه ادعا کرد که این احتمال وجود دارد که کره شمالی در چارچوب زمانی سفر بایدن به کره جنوبی و ژاپن آزمایش موشک بالستیک یا حتی آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

پیشتر، حساب توییتری گلوبال میلیتری اینفو هم در خبری فوری نوشت: مقامات آمریکایی به شبکه سی ان ان گفته اند به نظر می‌رسد کره شمالی برای آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما، طی ۴۸ تا ۹۶ ساعت آینده، آماده می‌شود.

کاخ سفید نیز هفته گذشته اعلام کرد بایدن در حال بررسی سفر به منطقه غیرنظامی در مرز با کره شمالی است. این اولین سفر بایدن به عنوان رئیس جمهور به منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
به این میگن مرد
فس فس کردن توی کارش نیست
Germany
7891
۰۶:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله خاک بر سر هر کس که ما او را دوست نداریم.
آخرین اخبار