معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: با توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و میوه‌های خاص و رونق مراکز تولیدی، به دنبال خودکفایی سیستان و بلوچستان در تامین کالا‌های اساسی هستیم.

 

شهرکی در جلسه نشست خبری تبیین طرح مردمی سازی یارانه‌ها  گفت: ۱۴۶ طرح کشاورزی تاکنون  اجرا شده که طرح توسعه کشت موز در زرآباد مهمترین آنهاست و همچنین در حوزه کشتِ توسعه محور، تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان امکانات فراهم شده و گلخانه‌ها در شهرستان میرجاوه در حال کشت است و آنرا به سایر نقاط استان گسترش می‌دهیم.

شهرکی درخصوص رفع مشکلات مرغداری و تولیدات آن در استان نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در مرغداری‌ها با آن رو به رو بودیم، تامین آب بود که ۸۰ درصد از آن رفع شده است و در تلاشیم تا با رفع موانع و افزایش تولید، تا دو سال آینده مرغ مورد نیاز استان را تولید کنیم و به خودکفایی برسیم.

او گفت: در حوزه معدن هم اقدامات خوبی انجام شده که علاوه بر رفع موانع تولیدی معادن موجود، عملیات اجرایی معدن ذخیره طلا در شهرستان تفتان هم شروع شده و کارخانه طلای این شهرستان در آستانه بهره برداری است که رونق و اشتغالزایی برای بومیان منطقه را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین گفت: ایجاد ۴ جایگاه cng، رونق بازارچه‌های مرزی و کولبری و بهبود وضعیت آبرسانی به ۱۷۰۰ روستا در استان از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار