با حضور استاندار هرمزگان و در نشست شورای اداری جاسک مسائل و مشکلات دو بخش مرکزی و لیردف بررسی و تصمیماتی گرفته شد.

استاندار هرمزگان در این جلسه گفت: مسئله آب از چالش‌های جدی در دو بخش مرکزی و لیردف شهرستان جاسک است که در این جلسه، اعتباراتی برای آبرسانی مصوب شد و در برخی مناطق که آبرسانی زمانبر است، مقرر شد به صورت موقت با تقویت تانکر‌های آبرسان، در آبرسانی تسریع شود.

مهدی دوستی گفت: در زمینه اجرای طرح‌های ورزش و جوانان، تکمیل مدارس نیمه کاره، ساخت مدارس جدید و مدارس تخصصی نیز مصوباتی داشتیم.

او گفت: همچنین با توجه به آینده‌ای که سواحل مکران در زمینه نفت دارند، برای تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه نیز برنامه‌هایی دیده شد و در این راستا آموزشکده فنی و حرفه‌ای در شهرستان جاسک ایجاد می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به تصویب طرح‌های مرتبط با رشد، گفت: حل مشکل بندر و گمرک گوگسر از درخواست‌های مردمی است که در این جلسه مطرح شد؛ این موضوع در صف بررسی در هیأت دولت نیز قرار دارد که تلاش می‌کنیم، موارد آن نهایی شود.

دوستی گفت: فعال شدن بندر و گمرک گوگسر می‌تواند از محور‌های رشد این منطقه به خصوص در بخش لیردف شهرستان جاسک باشد.

او گفت: عمده‌ترین مورد و مصوبه در زمینه پرورش آبزیان، تخصیص تسهیلات برای پرورش ماهی است که امیدواریم مردم این شهرستان نیز تعاونی‌های محلی را در این خصوص شکل دهند و اولویت نخست ما این است که از ظرفیت این تعاونی‌ها در زمینه پرورش آبزیان استفاده شود.

استاندار هرمزگان گفت: برای پرداخت تسهیلات در کنار مردم هستیم و در جهت تسهیل فعالیت تعاونی‌ها تلاش می‌کنیم و دولت به صورت قابل توجه در بخش پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، حمایت خوبی از تعاونی‌های مردمی خواهد داشت تا اقتصاد محلی گسترش یابد.

دوستی گفت: مسئله آب چالش جدی است که در منطقه وجود دارد که اعتباراتی را برای حوزه آب و آبرسانی دیده شده و بعضی جا‌ها هم که آبرسانی زمان بر است باید بصورت موقت با تقویت تانکر‌های آبرسان زمان آبرسانی را کاهش بدهیم تا مردم بتوانند در فاصله کمتری به آب مناسب دسترسی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.