معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: موزه هفت تپه در شانزدهمین آیین موزه برتر کشور برای چهارمین سال متوالی به عنوان موزه برتر سال انتخاب شد.

احمدرضا حسینی بروجنی گفت: شانزدهمین دوره آیین داوری مسابقه موزه برتر کشور در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و گنجینه برگزار شد.

او می‌گوید: در این دوره، شورای داوری، مجموعه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه را در گروه موزه‌های دولتی کوچک به عنوان موزه برتر در شاخص نگهداری و حفاظت برگزید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در این مراسم که در محل موزه هنر‌های معاصر تهران به همت ایکوم ایران برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث‌جهانی

چغازنبیل و هفت‌تپه و همکارانش در این پایگاه که اداره موزه هفت‌تپه را برعهده دارند، گواهی موزه برتر سال ۱۴۰۱ خورشیدی و ۲۰۲۲ میلادی به همراه جوایزی به ایشان اهدا شد.

 مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه نیز درخصوص کسب این عنوان گفت: پس از شروع تغییرات ساختاری و محتوایی موزه از سال ۹۶ خورشیدی موزه هفت‌تپه به سمت کسب بالاترین حد از استاندارد‌های فنی و تفسیری رفت و در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز جوایزی را به عنوان موزه برتر کشور کسب کرده بود.

عاطفه رشنویی ادامه داد:،   اما کسب دوباره این جایزه، گواه آن است که این موزه در مسیر ارتقا و استانداردسازی قرار گرفته است و به کمک دست‌اندرکاران مسیر ترقی را به عنوان قطب علمی‌پژوهشی در حوزه دوران ایلامیان و ساکنان قدیمی‌تر خوزستان می‌پیماید.

موزه هفت تپه در محوطه باستانی هفت تپه، در نزدیکی شوش قرار دارد و از موزه‌ها و جا‌های دیدنی شوش به شمار می‌آید. مجموعه این موزه اشیایی را دربرمی‌گیرد که در منطقه هفت تپه کشف شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.