سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا و متحدان غربی اش در ازای ارسال سلاح به اوکراین مواد غذایی از این کشور قاچاق می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، ماریا زاخارووا اعلام کرد، آمریکا و هم پیمانان اروپایی اش در ازای ارسال سلاح، مواد غذایی از اوکراین قاچاق می‌کنند. غرب تلاش می‌کند برای اعمال تحریم‌های بیشتر، روسیه را مسئول بحران جهانی غذا اعلام کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین درباره تسلیم شدن نظامیان اوکراینی در کارخانه فولاد آزوفستال هم واکنش نشان داد و آن را دروغ و تبلیغات خواند.

زاخارووا خاطرنشان کرد: زلنسکی خروج نظامیان اوکراینی را از کارخانه فولاد آزوفستال که بر اساس طرح پیشنهادی روسیه در حال انجام است، "عملیات بشردوستانه اوکراین" وانمود می‌کند.

زاخارووا افزود:" آن‌ها (اوکراینی ها) دقیقاً با همین اظهارات است که دروغ‌ها و تبلیغات خود را مانند دروغ‌هایی که در تمام این مدت به کار برده اند، پیش می‌برند. این کار‌ها آنقدر نمایشی و آشکار است که در وهله نخست علیه خود آن‌ها عمل می‌کند. اینکه کی یف خروج مردم از اوکراین را که طرح پیشنهادی روسیه بود، به عنوان عملیاتی ویژه با ماهیت بشردوستانه وانمود می‌کند، به سراسر دنیا نشان می‌دهد چگونه در سال‌های گذشته تحت هدایت متخصصان آمریکایی و به طور کلی ناتو، دروغ گفتن را یاد گرفته است. "

از دیدگاه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، مقامات کی یف نتوانسته اند چیزی بهتر از این "تبلیغات وحشتناک و خونین" سرهم بندی کنند.

این دیپلمات افزود: "این اظهارات حتی برگ جدیدی در تحولات کنونی نمی‌گشاید، بلکه پرده‌ای را فرو می‌اندازد که دروغ‌های باورنکردنی را برملا می‌کند".

زاخارووا حتمال داد همکاران سابق زلنسکی در نوشتن چنین سناریو‌هایی دست داشته اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در تاریخ ۱۶ مه، نظامیان اوکراینی محاصره شده در کارخانه آزوفستال شهر ماریوپل در حال تسلیم شدن هستند. در مجموع ۲۶۵ نفر اسلحه‌های خود را بر زمین گذاشتند که در میان آن‌ها بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند. همه کسانی که نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشتند، برای درمان به بیمارستان نووا آزوفسک در جمهوری مردمی دونتسک فرستاده شدند. بازپرسان از این نظامیان بازجویی خواهند کرد تا آن‌ها را شناسایی و دست داشتن این افراد را در جنایات علیه غیرنظامیان بررسی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۰۵:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس مصر هم اینجا در مورد گندم هایش معامله کرده ولی رویش نمیشود انرا علنی کند.
آخرین اخبار