رییس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خانواده مرحومه سهیلا رستگارمنش، از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اهداء اعضای بدن فرزند خود جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

شیدا خیرالهی گفت: جانبخش خانم سهیلا رستگار منش همکار دانشگاه علوم پزشکی که سی سال در واحد رادیولوژی دانشگاه مشغول بکار بوده و سال گذشته بازنشسته شدند، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه در اثر سانحه تصادف به بیمارستان کوثر سنندج اعزام و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان قرار گرفت.

او می گوید: متاسفانه علی رغم تلاش پزشکان معالج، این همکار عزیزمان در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه دچار مرگ مغزی شده و تیم پزشکان معتمد وزارت بهداشت مرگ مغزی او را تایید کردند.

خیرالهی  می گوید: پس از تایید قطعی مرگ مغزی، اقدام به اخذ رضایت از خانواده مرحومه انجام و خوشبختانه خانواده فهیم و نوع دوست مرحومه که همسر و دختر ایشان نیز از همکاران دانشگاه میباشند، رضایت خود را مبنی بر اهدا عضو عزیزشان اعلام و جسد به بیمارستان سینای تهران اعزام تا عملیات جداسازی اعضای بدن انجام شود.

رییس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن قدردانی از خانواده فهیم و نوع دوست این همکار عزیز که با اهدای اعضای بدن فرزند خود جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات دادند، گفت: جسد این جانبخش عزیز صبح روز ۲۹ اردیبهشت ماه از بیمارستان کوثر سنندج طی تشریفات خاصی با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان کوثر، مدیریت درمان و بیمارستان تامین اجتماعی سنندج به آرامستان بهشت محمدی انتقال و به خاک سپرده خواهد شد.

اهداء اعضای بدن کارمند علوم پزشکی کردستان

به گفته خیرالهی، از سال ۱۳۸۹ تا کنون ۵۱ مورد مرگ مغزی منجر به اهداء عضو در استان کردستان به ثبت رسیده است که در بین شهرستان‌های استان، شهرستان بیجار از نظر رضایت گیری پیشتاز میباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندا زارعی
۱۷:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
روحش شاد و یادش در قلبمان جاویدان.
آخرین اخبار