کمبود شیر خشک در آمریکا و تعطیلی کارخانه اصلی عرضه این محصول به دغدغه اصلی این روز‌های رئیس جمهور این کشور تبدیل شده است

جو بایدن برای رفع مشکل کمبود شیر خشک در آمریکا مجبور شد از «قانون تولید دفاعی» استفاده کند.

 قانون تولید دفاعی قانونی است که  در سال ۱۹۵۰ برای تاسیس سیستم اولویت‌ها و تخصیص تشکیلات و مواد اولیه تصویب شد و بخشی از تلاش پدافند مدنی غیرنظامی در شرایط جنگ سرد بود.

حالا رئیس جمهور آمریکا برای تسریع در تولید شیرخشک و اجازه واردات آن از خارج از کشور  مجبور شده از این قانون استفاده کند و بر اساس این دستور، تامین کنندگان و تولیدکنندگان شیر خشک باید ضمن تلاش برای رفع مشکلات و تنگناهای تولید، سفارش‌های شرکت‌ها را قبل از سایر مشتریان انجام دهند.

به تازگی بزرگترین کارخانه تولید شیر خشک در آمریکا به دلایل ایمنی  تعطیل شده و این کشور را با بحران کمبود شیرخشک مواجه کرده است.

بایدن در اقدامی دیگر به وزارت دفاع آمریکا این اختیار را داده که  از هواپیماهای تجاری برای جابجایی شیر خشک‌های دارای استانداردهای مورد نظر دولت آمریکا از خارج از کشور استفاده کند. این اقدام  از سوی کاخ سفید «عملیات پرواز شیر خشک» نامیده شده است.

روز گذشته، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از لایحه فوری ۲۸ میلیون دلاری برای رفع کمبود شیر خشک در این کشور خبر دادند.

«رزا دلاورو» رئیس دموکرات تخصیص مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این لایحه به سازمان غذا و دارو کمک می‌کند تا گام‌های مهمی برای ازسرگیری عرضه شیرخشک بردارد.

کمبود شیر خشک در آمریکا درپی اقدام شرکت تولیدکننده این محصول مبنی بر فراخوان بخشی از محصولاتش از بازار ایجاد شد. اختلال در تأمین و عرضه این محصول، آمریکا را با بدترین بحران کمبود شیرخشک مواجه کرده و موجی از نگرانی‌ها را به راه انداخته است. گفته می‌شود ۴ نوزاد پس از مصرف محصولات این کارخانه در میشیگان دچار یک عفونت باکتریایی نادر شدند که ۲ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
ای کاش ایران کمی شیر خشک به آمریکا می فرستاد که سیلی به نامردها شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقشونه. همینها برای مسخره کردن صنایع موشکی ایران با همکاری عوامل نفوذی و وطنفروشان در ایران داستان پوشک رو راه انداختند حالا داره تک تک خباثتهایی که علیه ایران کردند به سر خودشون میاد. داروهای خاص رو تحریم کردند تا مردم ایران تحت فشار بیشتر قرار بگیرند حالا آمریکاییها برای تهیه انسولین به مکزیک مسافرت می‌کنند یا انسولین سگ کش میرند. به بهانه بنزین آشوب درست کردند الان تو خود آمریکا داره قیمت بنزین ساعت به ساعت بالا میره. هر جنایتی کردند بزودی به سر خودشون میاد و به عبرتی همه دنیا تبدیل میشند
آخرین اخبار