منزوی گفت: مردم هرگونه تخلف در حوزه تامین و توزیع کالا‌های اساسی در بازار چهارمحال و بختیاری را گزارش دهند تا با اصناف متخلف برخورد شود.

آقای منزوی گفت: از زمان اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و آزادسازی قیمت ۹ کالا‌های اساسی در کشور، تقاضا برای این اقلام در چهارمحال و بختیاری کاهش پیدا کرده؛ به طور مثال کشتار مرغ روزانه از ۷۰ به ۲۵ تن کاهش یافته است.

به مرور زمان نظام قیمت‌گذاری بر کالا‌های تولیدی انجام می‌شود تا بازار به ثبات برسد.

نظارت‌ها بر بازار چهارمحال و بختیاری به منظور کنترل قیمت‌ها تشدید شده و گروه‌های بازرسی متشکل از بازرسان افتخاری، بازرسان بسیجی، نیروی انتظامی و بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت است.


بیشتر بخوانید


اقناع سازی از مهمترین راهکار‌ها برای همراهی مردم با سیاست‌های اقتصادی دولت است و به نظر می‌رسد باید قبل از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها باید اقناع سازی انجام می‌گرفت.

باید به این نکته توجه داشت که فرصت دولت برای اجرای این طرح کوتاه بود و ذخایر کالا‌های استراتژیک کشور کاهش پیدا کرده بود و باید این طرح هرچه زودتر اجرا می‌شد.

مردم در اجرای این طرح به گروه اقتصادی دولت اعتماد کنند و با همراهی خود دولت را در اجرای هر چه بهتری این طرح یاری دهند.

اصلاح اقتصادی در کشور با هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد و از سال ۸۹ شروع تاکنون گام‌هایی‌ای این طرح در کشور اجرا شده است اما این بار دولت درصدد است تا با اجرای صحیح و کامل این طرح در تامین امنیت غذایی کشور گام بردارد.

تلاش می‌شود سطح تاب‌آوری مردم را با کنترل قیمت‌ها بالا ببریم و نظام قیمت‌گذاری را در دستور کار قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار