معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی اطراف شهرک صنعتی مهاباد به محدوده این شهرک اضافه خواهد شد.

فتحعلی محمدزاده در جلسه بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی با اشاره به اتمام اراضی شهرک صنعتی مهاباد گفت: زمین‌های اطراف این شهرک اغلب با کاربری کشاورزی درجه یک و ۲ نبوده و مناسب الحاق به محدوده این شهرک هستند.

وی گفت: توسعه شهرک صنعتی به پیشرفت کلی شهرستان کمک می‌کند، در همین ارتباط قیمت اراضی اطراف شهرک صنعتی که در نظر گرفته شده، توسط کارشناس ارزیابی و با نرخ روز از مالکان خریداری خواهد شد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: همچنین زمین‌های که بدون سند بوده و از آن در حال حاضر بهره برداری کشاورزی می‌شود، از طرف منابع طبیعی پیگیر و با پرداخت هزینه آن در اختیار سازمان برای الحاق به شهرک صنعتی مهاباد قرار می‌گیرد.

محمدزاده گفت: حق و حقوق مردم منطقه هم به طور کامل محفوظ خواهد بود، با رفع مشکلات طرح توسعه شهرک صنعتی مهاباد برای ۲۰ سال آینده مشکلی از بابت زمین وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به تصفیه خانه این شهرک نیز گفت: راه اندازی فاز مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی در اولیت قرار دارد و مناقصه واگذاری این مدول در تاریخ هفتم خرداد ماه سال جاری برگزار و در آینده نزدیک نسبت به رفع مشکل بوی نامطبوع اطراف شهرک عملیات اجرایی انجام خواهد شد.

در ادامه جلسه در مورد مشکلات مربوط به الحاق زمین‌های اطراف، تصفیه خانه شهرک، کلنگ زنی احداث شهرک‌های صنعتی شهر‌های تازه تاسیس گوگ تپه و خلیفان مطرح بحث و گفتگو شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.