آقای خانی گفت : بودجه سازمان منطقه آزاد اروند با شهرداری آبادان برابر است و طبیعی است که نتواند پاسخگوی همه مشکلات منطقه باشد.

علی خانی، عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بودجه محقق سازمان منطقه آزاد اروند، برابر و هم‌ردیف با بودجه شهرداری آبادان است با این تفاوت که شهرداری آبادان وظایف محول و جغرافیای مشخصی دارد، اما سازمان منطقه آزاد اروند باید هر ۲ شهر آبادان و خرمشهر را با به همراه حاشیه‌های آن‌ها از نظر معضلات و کمبود‌ها پوشش دهد و طبیعی است که نمی‌تواند پاسخگوی این حجم از مشکلات باشد.

او بر خودگردان بودن سازمان منطقه آزاد اروند از نظر منابع مالی تاکید کرد و گفت: این سازمان از بودجه‌های ملی، استانی و سایر ردیف‌های اعتباری بهره‌مند نیست و بنابراین ناچار است تا بر اساس میزان درآمد‌های خود اعتباری را تخصیص و تامین کند و بر اساس آن نیز پروژه تعریف کند.

این مسئول گفت: این سازمان در پروژه‌های عمرانی آبادان و خرمشهر تنها به عنوان حامی و پشتیبان است، ولی شهرداری‌ها به عنوان مجری سازمان نیستند و این این موضوع صحت ندارد.

به گفته او بر اساس پیگیری ها و نشست هایی با شهرداران و اعضای شورای شهر آبادان و خرمشهر بنا بر این شد که شهرداران ۲ شهر برنامه‌های خود را ارائه، درآمدهای خود را اعلام و پروژه‌های مدنظر را تعریف کنند تا سازمان منطقه آزاد اروند بتواند از این طریق حمایت لازم را انجام دهد‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.