نماینده عراق در سازمان ملل با شکایت از ترکیه، خواهان خروج نیرو‌های ترکیه‌ای از کشورش شد.

«محمد حسن بحر العلوم» نماینده عراق در سازمان ملل امروز (چهارشنبه) با ارائه شکایتی رسمی از ترکیه به شورای امنیت، خواهان خروج تمامی نیرو‌های ترکیه‌ای از خاک عراق شد.

نماینده عراق در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل در شهر نیویورک آمریکا که برای بررسی اوضاع عراق تشکیل شده بود، گفت: حملات پ ک ک بعد از این، دلیلی برای باقی ماندن نیرو‌های ترکیه در داخل خاک عراق نخواهد بود.

وی همچنین در همین جلسه شکایتی رسمی را علیه ترکیه به سبب فعالیت‌های ارتش این کشور داخل خاک عراق به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

نماینده عراق در سازمان ملل همچنین از درخواست‌های ارائه شده از سوی «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق به شورای امنیت حمایت کرد و گفت: حملات موشکی که اربیل را هدف گرفتند، خسارت‌های فراوانی برجای گذاشته است.

او در ادامه افزود: طرف‌های سیاسی در عراق همچنان در تلاش هستند تا به تفاهم‌ها و راه حل‌هایی برای بن بست سیاسی و کار برای تشکیل دولتی جدید برسند که به درخواست‌های ملت عراق پاسخ بگوید.

این مقام عراقی در ادامه از شورای امنیت بخاطر همبستگی و حمایت پایدارش در مقابله با خطر تروریسم تشکر کرد و گفت: نیرو‌های عراقی در ماه آوریل، کمپین گسترده‌ای را برای مورد پیگرد قرار دادن بقایای داعش بکار بست.

شکایت عراق از ترکیه در حالی انجام می‌شود که ترکیه به بهانه مقابله با حزب کارگران کردستان، مدت هاست که تمامیت ارضی شمال عراق را نقض کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Yaser
۱۱:۰۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
گروهک بزدل تروریستی پژاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
متن رو کامل بخونید ، عراق از حمله موشکی ایران هم ناراحت شده! آخی ببخشید 8 سال جوانانمون رو شهید کردید ولی ما حق حمله به تروریست هارو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
از سد سازیشون هم باید شکایت می کردن
آخرین اخبار