جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین از اجرای دهها برنامه له مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد .

امیر مرادعلی بیژن وند جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در نشست خبری گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان بخشی از برنامه‌های قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در سوم خرداد است.

پس از سقوط خرمشهر و تصرف این شهر به مدت ۵۷۵ روز، امام راحل دستور آزادسازی این شهر را صادر کردند که نیرو‌های ارتش و سپاه به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی توانستند با بهره گیری از اصل غافلگیری، طرح عملیات کربلای سه و بعد از آن عملیات بیت المقدس را اجرا و در نهایت این شهر را به همراه ۱۸۰ کیلومتر خط مرزی آبی آزاد کنند.

وی، ثابت کردن پوشالی بودن قدرت صدام، آزادسازی ساحل اروند و حق حاکمیت ایران در شط العرب و خارج شدن شهر‌های هویزه، سوسنگرد، حمیدیه و بسیاری از شهر‌های خوزستان از تیررس توپخانه‌های عراق را از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر برشمرد.

در این عملیات که با کمترین تلفات برای ما همراه بود، ۱۹ هزار اسیر و بیش از ۱۶ هزار کشته و زخمی از نیرو‌های دشمن به همراه داشت.

 امروز همه آحاد جامعه اسلامی ما در کشور زیر سایه امنیت پایدار در کمال آرامش زندگی می‌کنند و نیرو‌های نظامی و انتظامی در هشت هزار کیلومتر مرز‌های آبی و خاکی در برابر کوچکترین تحرکات دشمنان، مردانه ایستاده اند تا در حفظ و بقای امنیت کشور، جانفشانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار