رییس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت و مجلس در اجرا نشدن قانون مدیریت یکپارچه شهری بی‌تقصیرند و طرح ارائه شده از ابتدا اشتباه بود.

پرویز سروری امروز در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس روسای شورا‌های اسلامی استان‌های کشور در گرگان گفت: پس از رایزنی فراوان قرار شد هیات مشترک با دولت ایجاد شود و دولت این طرح را قبل از اجرا راستی‌آزمایی کند.

اوگفت: باید این قانون در چند شهر به صورت آزمایشی اجرا شود و با شناسایی نقاط ضعف و قوت پس از بررسی نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

به گفته سروری در مدیریت یکپارچه شهری باید اصلاحاتی انجام داد تا از آن به درستی و در راستای پیشبرد اهداف مدیریت شهری استفاده کرد.

سروری گفت: ما برای خدمت پشت این میز‌ها نشسته‌ایم تا به مردم خدمت صادقانه ارائه دهیم و اگر از این مساله غفلت کنیم، بدون شک در مسیر رشد و توسعه قرار نخواهیم گرفت.

او گفت: ما با ۱۲۶ هزار عضو شورایی جایگاه والایی داریم و مسوولیت ارتقای شهری برعهده ما گذاشته شده و باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

سروری می‌گوید: باید در گام اول اعضای شورا‌ها سطح ارتباطات با مقامات را بالا ببرند و شرایط را برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مطلوب فراهم کنند.

سروری گفت: شورا‌ها ظرفیت بی‌بدیلی هستند که به علت نداشتن شناخت کافی اعضای شورا از این ظرفیت، بهره لازم را نبردیم.

نخستین اجلاسیه روسای شورا‌های اسلامی استان‌های کشور از صبح امروز چهارشنبه با حضور پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها و نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، در گرگان مرکز استان گلستان آغاز بکار کرد.

در این اجلاسیه ۲ روزه، رییسان شورا‌های اسلامی ۳۱ استان کشور به همراه اعضای هیات رییسه شورای عالی استان‌ها و همچنین مدیرکل دفتر امور شورا‌های شهر و روستای وزارت کشور حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.