۳۰ واحد نانوایی محلی خشکه پز و سنتی با تنوع بیش از ۱۵ نوع نان در شهرستان سمنان فرهنگ تولید و عرضه نان بدون دور ریز را احیا کردند.

 دبیر شورای آرد و نان شهرستان سمنان گفت: با اینکه پخت نان سنتی هم اکنون فقط در روستا‌ها و برنامه‌های ویژه گردشگری رواج دارد، ولی در تمام ۸ شهرستان استان سمنان بخصوص سمنان و مهدیشهر این نان‌ها بعنوان خرید روزانه مردم با استقبال زیاد مشتریان در حال پخت و عرضه است.

به گفته آقای نجاتی، بهره گیری از آراد یارانه نوع دو با سبوس بهتر، بکارگیری شاطران و کارگران با تجربه در عمل آوری خمیر و پخت مناسب و تغییر تجهیزات تنور و ابزار پخت بر اساس روش‌های مرسوم سنتی باعث شده نان با کیفیت تولید شده مشتریانی را داشته باشد که بصورت ماهانه برای دریافت آن در نوبت هستند.

 دبیر شورای آرد و نان شهرستان سمنان گفت: نان خشکه پز سمنانی بدون نیاز به یخچال، در هوای آزاد، دور از آفتاب و رطوبت تا سه ماه قابلیت نگهداری و مصرف دارد.

این کارشناس آرد و نان معتقد است؛ متعادل سازی هزینه و زحمت فعالان نان سنتی بر اساس مشقت تولید، تامین تجهیزات و هزینه نگهداری ابزار پخت و در نظر گرفتن قیمت مواد افزدونی به این نوع نان‌ها می‌تواند در توسعه فعالیت نان‌های بدون دورریز کمک کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.