حسین شهدادی گفت اسکله چابهار توانایی پهلوگیری کشتیهای اقیانوسپیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران بهشمار میرود.
وی گفت: بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، که نزدیکترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آبهای آزاد است، از اهمیت فراوانی برخوردار است و سازندگی و سرمایهگذاری فراوانی در آن صورت میگیرد.
معاون امور بندری اداره کل بنادر ودریانوردی استان سیستان وبلوچستان، ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتیهای اقیانوسپیما و ساخت راهآهن به سوی آسیای میانه و احداث فرودگاه بینالمللی این بندر را از جمله مهمترین چهارراههای کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی عنوان کرد.
گروه قزاقستانی با سرپرستی توریک بن بایف رئیس بندر اکتائو قزاقستان برای بازدید و در صورت فراهم شدن مقدمات سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به جنوب استان سفر کرده اند.