مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردستان گفت: در طرح مسکن مهر روستای موغار فقط خدماتی مانند آماده سازی اولیه معابر، نصب کنتور و انشعاب بطور رایگان انجام میشود.

چندی پیش شهروند خبرنگاری با ارسال فیلم نیمه کاره ماندن مسکن مهر در روستای موغار شهرستان اردستان استان اصفهان مطرح کرد که این موضوع مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه به وجود آورده است. با وجود اینکه برخی از مسکن‌ها در این روستا آماده شده است، اما فاقد آب و برق است.

به گفته این شهروند خبرنگار درسال ۹۹ طرح ساخت مسکن محرومان در روستای موغار آغاز و به مستاجران زمین واگذار شد. اما بعد از گذشت دو سال الان منزل بنده آماده است و باپیگیری‌های متعدد از بنیاد مسکن و اداره آب هیچ کدام از این دو ارگان زیر بار لوله کشی آب این مسکن‌ها نمی‌روند و نامه از ادره آبفای اصفهان آمده که همه هزینه برعهده متقاضی است درصورتی که این طرح هنگام واگذاری زمین دارای تاسیسات زیرساختی آب  و برق  و گاز رایگان بود. منزل بنده تکمیل و قابل سکونت است. درصورت امکان پیگیری بفرمایید.

سید ایمان فتوحی مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردستان در این باره گفت: بنیاد مسکن قرارداد موقت واگذاری زمین را صادر میکند و موظف است قبل از واگذاری زمین آماده سازی اولیه معابر را انجام دهد.

قبل از واگذاری زمین طرح‌های مورد نظر را برای اداره‌های مرتبط مانند آب، برق و گاز ارسال میکنیم که در جریان باشند بنیاد مسکن در کدام منطقه اقدام به واگذاری زمین کرده است تا برای انجام خدمات زیرساختی برنامه ریزی کنند.

به گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردستان در حال حاضر فقط نصب کنتور و حق انشعاب رایگان است و سایر خدمات تاسیسات زیرساختی آب و برق و گاز بر عهده متقاضی می‌باشد و اینطور نیست که در این طرح هنگام واگذاری زمین دارای تاسیسات زیرساختی آب و برق و گاز رایگان بوده باشد.

فتوحی می‌گوید: در گذشته اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی جدا بود و خدمات زیربنایی در مناطق روستایی مانند (طرح مسکن محرومان) با اعتباری که اداره آب و فاضلاب روستایی اعتباری می‌گرفت همه خدمات زیرساختی مانند لوله کشی اب برای متقاضیان به صورت رایگان انجام می‌شد، اما با ادغام اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام پرداخت هزینه این خدمات بر عهده متقاضی میباشد.

رضا دهقان رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان هم در این باره گفت: اداره آب شهری و روستایی ادغام شده و ما موظف به پرداخت هزینه‌هایی مانند لوله کشی آب نیستیم، ما این خدمات را انجام می دهیم اما هزینه آن را باید متقاضی پرداخت نمایند.

به گفته او در شهرک امام حسین روستای موغار شهرستان اردستان برای لوله گذاری آب ۷۰ واحد مسکونی بیش از پانصد و هفتاد میلیون تومان قیمت گذاری شده که پرداخت ان برعهده متقاضیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.