رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) از دستگیری چهارده فلسطینی در جنین خبر دادند.

صبح امروز نظامیان صهیونیست با هجوم به منطقه «جنین» در سرزمین‌های اشغالی، چهارده فلسطینی را دستگیر کردند.

به گزارش جروزالم پست، در این عملیات صدای تیراندازی در منطقه شنیده شده و مواد منفجره به سوی نیرو‌های صهیونیست پرتاب شد.

 ارتش صهیونیستی همچنین تایید کرد که نیرو‌های اشغالگر سه شنبه شب در سراسر کرانه باختری فعال بوده و فلسطینیان را در روستا‌های الخادر، تل، دیر استیا، زوبه و الیمون دستگیر کرده اند. این افراد برای بازجویی به بازداشتگاه منتقل شده اند.

ده روز پیش هم در اقدام مشابهی، دو فلسطینی در حوادث جداگانه در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی به ضرب گلوله کشته شده و یک نفر هم زخمی شد.

وزارت بهداشت فلسطین در همان زمان از کشته شدن معتصم عطاله ۱۷ ساله خبر داد.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره نیز روز چهارشنبه گذشته در حالی که تنها ۴ روز به روز نکبت مانده بود، در حین پوشش خبری جنایات صهیونیست‌ها در حالی که جلیقه خبرنگاری و ضدگلوله بر تن داشت، با شلیک مستقیم تک تیرانداز صهیونیستی به صورت به شهادت رسید. پس از شهادت این خبرنگار موج تازه‌ای از درگیری‌ها میان نظامیان صهیونیست در اردوگاه جنین با مردم فلسطینی ساکن این اردوگاه شروع شد.

در سال گذشته، ارتش اشغالگر نزدیک به ۸ هزار فلسطینی از جمله بیش از هزار و ۳۰۰ نوجوان و ۱۸۴ زن را دستگیر کرده است. به گفته گروه حقوق زندانیانT مقامات صهیونیست در این مدت بیش از هزار و ۵۰۰ حکم بازداشت اداری صادر کرده اند و این بدان معناست که بیشتر فلسطینی‌ها بدون اتهام یا محاکمه در بازداشت نگه داشته می‌شوند.

بازداشت شدگان از جمله زنان و کودکان،بر اساس «شواهد سری» که نه زندانی و نه وکیل آن‌ها اجازه رویت آن را ندارند، می‌توانند برای دوره‌های شش ماهه قابل تمدید توسط ارتش نگهداری شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار