بنابر اعلام خبرگزاری تاس اوکراین با پیشی گرفتن از مصر و رژیم صهیونیستی به بزرگترین دریافت کننده کمک‌های نظامی آمریکا تبدیل شده است.

کمک نظامی آمریکا به کی‌یف در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۲۱ حدود ۲.۷ میلیارد دلار بوده است و از زمان آغاز حمله روسیه، واشنگتن تاکنون ۳.۸ میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی کرده است.

خبرگزاری تاس به نقل از واشنگتن پست گزارش داد همچنین بسته کمکی جدید ۴۰.۱ میلیارد دلاری آمریکا که در حال حاضر در دست بررسی است، حدود ۲۰ میلیارد دلار را برای نیاز‌های نظامی اوکراین اختصاص می‌دهد.

واشنگتن پست آخرین داده‌ها درباره کمک‌های نظامی آمریکا به دیگر مناطق را در سال  ۲۰۲۰ بررسی کرد و بر اساس این ارقام، رژیم صهیونیستی  با ۳.۳ میلیارد دلار بزرگترین دریافت کننده کمک نظامی آمریکا در آن مقطع زمانی بود و پس از آن مصر (۱.۳ میلیارد دلار) و اردن (۰.۵ میلیارد دلار) قرار گرفتند.

چندی پیش، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن از کنگره خواسته هر چه سریع‌تر لایحه کمک ۳۳ میلیارد دلاری به کی‌یف را تصویب کند. در این بیانیه به نقل از بایدن آمده بود که کمک‌های آمریکا به کی یف در عرض ۱۰ روز متوقف می‌شود مگر اینکه این درخواست از سوی کنگره حمایت شود.

وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از منابع حزب دموکرات گزارش داد که مجلس نمایندگان می‌تواند این هفته درباره کمک به اوکراین به ارزش ۴۰ میلیارد دلار رأی دهد و بدین ترتیب مبلغ درخواستی اولیه بایدن را افزایش دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی از تخصیص ۳۳ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین خبر می دهد که  این کمک جدید با نصف کل بودجه دفاعی روسیه و نیمی از بودجه سالانه وزارت خارجه آمریکا برابری می‌کند. کمکی که طبق برآورده‌ها به بیش از دویست میلیون دلار در روز می‌رسد. کارشناسان معتقدند که ولخرجی بایدن خطرات زیادی برای اقتصاد و امنیت ملی آمریکا به همراه خواهد داشت. مقامات آمریکایی اکنون رویا‌های بلندپروازانه تری در سر دارند که مهم‌ترین آن‌ها «تضعیف» روسیه و بقای حاکمیت اوکراین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار