سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به پر آب نشدن تالاب کجی نمکزار نهبندان و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، برپایی جشنواره در این تالاب به صلاح نبود.

رمضانی گفت: بنا داشتیم تا جشنواره ملی تالاب کجی نهبندان را از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال برگزار کنیم و فراخوان لازم را به هنرمندان سراسر کشور داده بودیم، اما نبود زیر ساخت‌های لازم و نبود آب کافی در تالاب باعث ایحاد تردید و در نهایت عدم برگزاری این جشنواره شد.

او گفت: طبق بازدید‌های معاون هنری اداره کل ارشاد قبل از عید نوروز و در ماه رمضان، با توجه به فراهم نبودن شرایط لازم تصمیم بر این شد تا امسال از برپایی جشنواره خودداری کنیم تا تبلیغات بدی برای استان نشود.

رمضانی گفت: مشکلات دیگری نیز مانند وجود پشه و خراب شدن جاده منتهی به تالاب مطرح بود که البته درصورت برگزاری جشنواره ملی، مشکل جاده به راحتی قابل حل بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: درصورتی که بارندگی‌ها قابل قبول باشد آمادگی‌های لازم را برای برگزاری نمایشگاه در اسفند امسال داریم.

ضعف مدیریتی، علت برپا نشدن جشنواره تالاب کجی نهبندان

ایروانی فرماندار نهبندان گفت: بارندگی‌ها از ماه‌های پایانی پارسال در شهرستان نهبندان آغاز شد و اوایل امسال نیز شاهد نزول باران در این شهرستان بودیم.

او گفت: طبق بازدید‌هایی که هفته گذشته از تالاب داشتیم، میزان آب جمع شده در تالاب قابل قبول بود و زمینه لازم برای برپایی جشنواره تالاب کجی نهبندان وجود داشت.

ایروانی گفت: بعد از عید سعید فطر تا اوایل خرداد بهترین زمان برای برپایی این جشنواره بود و بعد از خرداد ماه، رفته رفته آب تالاب تبخیر می‌شود.

فرماندار شهرستان نهبندان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی متولی برگزاری این جشنواره و فرمانداری مسئول برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم در برپایی جشنواره است.

او گفت: کاملا امکان برگزاری جشنواره بعد از عید سعید فطر وجود داشته است و می‌توان گفت عدم برنامه ریزی درست و ضعف مدیریتی متولی جشنواره ملی تالاب کجی نهبندان، علت عدم برگزاری آن بوده است.

جشنواره تالاب کجی نمکزار نهبندان در سنوات گذشته جشنواره‌ای استانی و منطقه‌ای بوده است، اما سال ۹۶ حالت ملی به خود گرفت و جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ برگزار شد، اما شیوع بیماری کرونا مانعی برای برگزاری این جشنواره در سال‌های ۹۸ و ۹۹ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار