یادداشت ارسالی نوید پرویزی کارشناس ارشد مدیریت رسانه و مشاور رسانه‌ای به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه؛

بشر در کنار دیگر نیازهای اساسی و اولیه، از دریچه تعامل و ارتباط با جهان پیرامون است که فرصت زیستن و تعالی می‌یابد و این گزاره خود گواهی بر اهمیت مفهوم عمیق نهادینه در واژه «ارتباطات» است که آن را هم‌پای اساسی‌ترین نیازهای انسان از گذشته تا به امروز قرار داده است.

بیست و هفتم اردیبهشت ماه که به نام «روز ارتباطات و روابط عمومی» نامگذاری شده است، بهانه‌ایست برای یادآوری نقش بی بدیل و جایگاه مهم این حوزه در توسعه و ارتقاء هر سازمان که در عصر معاصر ارتباطات، توسعه غیر قابل وصف وسایل ارتباط جمعی و حکم رانی رسانه‌های بیشمار از مکتوب و مجازی تا دیداری و شنیداری بر افکار عمومی، بیش از پیش حساس و اثرگذار است.

پیشرفت و توسعه هر سازمان در تعامل سازنده با جامعه هدف خود و در چارچوب تصویرسازی مثبت و باورپذیری افکار عمومی نسبت به موفقیت آن مجموعه معنا می‌یابد و این مهم ممکن نخواهد شد، مگر در سایه یک نظام ارتباطی و اطلاع رسانی پویا و قوی مبتنی بر ساختاری پاسخگو و اقناع کننده که بتواند در حیطه‌های متنوعی همچون معرفی اهداف‌، برنامه ها و رونمایی و تبلیغ دستاوردها با برقراری گفتگویی اثرمند و دوسویه با آحاد جامعه در مسیر کاهش تعارضات درون و برون سازمانی و جلب اعتماد و اطمینان عمومی ایفای نقش نماید‌.

حال این «روابط عمومی» است که به عنوان دانشی گسترده و حرفه ای تخصصی با ظرفیت هایی کلان، پیشانی و پیشخوان و پل ارتباطی بی طرف از کف جامعه با مدیران ارشد سازمان و تریبون صادق هر مجموعه با جامعه بوده و با تکیه بر محور اطلاع رسانی شفاف و گردش آزاد اطلاعات در راستای توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات و ارتقاء سطح رضایتمندی گیرندگان خدمت گام برمیدارد و زبان بلیغ دستاوردهای سازمان، چشم تیزبین رصد چالش ها و شنوای صبور دغدغه های مردم و اصحاب رسانه برای خدمت هرچه بهتر و شایسته تر است.

این درحالیست که همگام با تحولات جهانی و بروز پدیده انفجار و هجوم اطلاعات و اخبار و همچنین جنگ رسانه ای دشمنان قسم خورده کشورمان، همانطور که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به صورت پیوسته مورد تاکید قرار گرفته است، آنچه ضروریست حضور فعال، پویا، هنرمندانه و قدرتمند در فضای مجازی و اطلاع رسانی قوی و اقناعی برای خنثی سازی تحرکات رسانه ای دشمن و مقابله با سیاه نمایی و لجن پراکنی های رسانه های معارض و معاند است؛

ضرورتی که وظیفه‌‌‌ سنگین و مهم دیگری بر دوش حوزه‌های فعال در تمامی بخش های رسانه‌ای از جمله روابط عمومی است که باید با جدیت دنبال شود و خبر از اهمیت این عرصه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.