مدیر واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین از اجرای تئاتر بچه‌های مسجد با عنوان محرابیان در ۷۵ مسجد استان خبر داد.

 مدیر واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین از اجرای تئاتر بچه‌های مسجد با عنوان محرابیان در ۷۵ مسجد استان خبر داد و گفت: سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد با هدف ایجاد زمینه رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی و همچنین توسعه فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برگزار شد.

وی، مسجد محوری را از مهمترین رویکرد‌های فرهنگی و هنری این نهاد دانست و اظهار داشت: پرورش و تربیت نوجوانان با استاندارد‌های آموزشی در عرصه تئاتر بچه‌های مسجد با جدیت دنبال می‌شود.

 از طریق فعالیت‌های تئاتر بچه‌های مسجد می‌توان نخبه‌های متعهد انقلابی در عرصه تئاتر و نمایشنامه نویسی را شناسایی و تربیت کرد.

در آذرماه سال گذشته پس از فراخوان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان "محرابیان" دبیرخانه این جشنواره در استان شکل گرفت و ۲۲ گروه از استان قزوین در سامانه ملی محرابیان ثبت‌نام کردند.

 در مجموع، ۱۱ نمایش و ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد برگزار شد و اختتامیه جشنواره فردا برگزار خواهد شد و سه اثر به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال می‌شود.

قوامی با تاکید بر اینکه تئاتر بچه‌های مسجد، فرصت پرورش و تربیت نیرو‌های هنری متعهد و کارآمد است، اضافه کرد: برای آینده باید نیرو‌های ارزشی مسجدی تربیت شود.

 در سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد در استان قزوین ۶۰ نفر از هنرمندان جوان و متعهد حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار