مدیرکل غله استان همدان تغییری در سهمیه و نرخ آرد و نان همدان اعمال نشده است و تعطیلی وکاهش زمان پخت از سوی نانوایی ها تخلف است.

مسعود بکائی گفت: هیچ تصمیمی برای کاهش زمان پخت نان و کسر سهمیه آرد گرفته نشده  و هم اکنون سهمیه آرد نانوایی‌ها در مناطق پرجمعیت و شلوغ افزایش یافته تا پاسخگوی نیاز مردم باشند.

اوگفت: نانوایانی که ادعا می‌کنند سهمیه آرد آن‌ها کاهش یافته، آردی را که به صورت یارانه‌ای دریافت می‌کنند در بازار آزاد به ۲۰ برابر قیمت می‌فروشندو این خلاف قانون است.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان،  برخی نانوایی‌ها به عمد ساعت کاری خود را کاهش داده تا در مصرف آرد صرفه جویی کنند و آرد کیسه‌ای ۳۲ هزار تومان را به ۵۰۰ هزار تومان بفروشند.

همچنین برخی از نانوایان نیز خودسرانه واحد خود را تعطیل کرده اند تا سودجویی کنند که بی ترید به تخلفات آن‌ها رسیدگی می‌شود.

آقای بکائی از عموم مردم خواست بازرسان را دراین زمینه یاری داده و چنین مواردی را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

او گفت: کوچکترین تغییری در قیمت آرد و نان و میزان سهمیه نانوایی‌ها اعمال نشده و شرایط مانند ماه‌های قبل است بنابراین از خرید بیش از نیاز روزانه خودداری کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان تصریح کرد: برای نانوا‌های متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شده و علاوه بر مجازاتی که قانون وضع کرده سهمیه آرد آن‌ها کسر و یا قطع خواهد شد.

ماهانه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آرد در  استان همدان توزیع  می‌شود که این  مقدار آرد بین هزار و ۹۰۰ واحد نانوایی توزیع می‌شود.

برچسب ها: نان ، نانوایی ، آرد و نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.