نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای از پرتاب آزمایشی یک سلاح مافوق صوت جدید بر اساس برنامه «سلاح واکنش سریع با پرتاب هوایی» خبر داد.

خبرگزاری تاس نوشت: نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد به صورت آزمایشی یک سلاح مافوق صوت جدید را در چارچوب برنامه ARRW (سلاح واکنش سریع با پرتاب هوایی) در سواحل کالیفرنیای جنوبی در ۱۴ مه به انجام رسانده است.

AGM-۱۸۳ ARRW (سلاح واکنش سریع با پرتاب هوایی) یک سلاح مافوق صوت است که برای استفاده از سوی نیروی هوایی آمریکا برنامه ریزی شده است. این سلاح از سوی لاکهید مارتین توسعه داده شده و قبل از حرکت به سمت هدف خود، با حداکثر سرعت بیش از ۲۰ ماخ پیش می‌رود.

در بیانیه آمده است: «به دنبال جدا شدن از هواپیما، تقویت‌کننده ARRW شعله‌ور شد و برای مدت زمان مورد انتظار سوخت و به سرعت‌های مافوق صوت یعنی  پنج برابر بیشتر از سرعت صوت دست یافت.»

دولت بایدن در حال سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه موشک‌های مافوق صوت است که با سرعت ۵ برابر صوت حرکت می‌کنند. حمله روسیه به اوکراین نگرانی‌ها در مورد امنیت اروپا را تشدید کرده است.

ماه گذشته، مقامات آمریکا، انگلیس و استرالیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «ما امروز متعهد شدیم که همکاری سه‌جانبه جدیدی را در زمینه مافوق صوت، قابلیت‌های جنگ الکترونیک و تعمیق همکاری در زمینه نوآوری‌های دفاعی آغاز کنیم. این ابتکارات به تلاش‌های ما برای تعمیق همکاری در زمینه قابلیت‌های سایبری، هوش مصنوعی، فناوری‌های کوانتومی و توانایی‌های دریایی می‌افزاید. واشنگتن و لندن از پیشرفت برنامه زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا ابراز خرسندی می‌کند و سه کشور در سایر زمینه‌ها نیز همکاری خواهند کرد.»

این در حالی است که چندی پیش بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفت: مسکو در حال حاضر روی توسعه نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت مبتنی بر زمین، هوا و دریا کار می‌کند و این موشک‌ها در حال حاضر روی ناو‌های موشکی آزمایش می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۲۲:۲۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه موشکی با سرعت نور پرتاب ازمایشی کرد.
آخرین اخبار