پورذهبی گفت: انتظار می‌رود بنیاد علوی همانند سروآباد نیز به مناطق شرق کردستان که با مشکلات زیادی مواجه‌اند، توجه و ورود کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان پیش‌ از ظهر امروز در دیدار با مدیران بانک سینا غرب کشور و استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد،گفت: روستا‌های کم برخوردار اطراف مرکز کردستان با مشکلات زیادی مواجه و در حال تبدیل شدن به نواحی منفصل شهری هستند، لذا انتظار می‌رود که رفع مشکلات ساکنان این روستا‌ها در دستور کار و جزو برنامه‌های بنیاد قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی گفت: بانک سینا و بنیاد علوی در راستای کمک به اجرای وظایف و مأموریت بنیاد علوی مبنی بر پیاده‌سازی الگوی آبادانی و پیشرفت در جهت تأمین مالی طرح‌های مناطق هدف، تفاهم‌نامه همکاری دارند و انتظار می‌رود بنیاد علوی همانند سروآباد نیز به مناطق شرق استان که با مشکلات زیادی مواجه‌اند، توجه و ورود کند.

او می گوید: بانک سینا در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به جوانان جویای اشتغال و کارآفرینان و اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان کردستانی بیشتر از گذشته کمک و همکاری کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آمار قشر آسیب‌پذیر در کردستان نسبت به استان‌های دیگر کشور بالاست، علی‌رغم اینکه مردم این استان با مشکلات معیشتی مواجه و برخی از اقلام در پی اجرای طرح هدفممدی یارانه‌ها در بازار نیست، اما اوضاع آرام و هیچ مشکلی در کردستان نیست.

پورذهبی گفت: بنیاد علوی و گروه‌های جهادی ورودشان را به استان با توجه به وضعیت منطقه بیشتر کنند، کردستان را نباید به دلیل وجود نقاط مرزی، تنوع جمعیتی، مساجد و مبلغان فراوان، وضعیت زیرساخت‌ها، مشکلات روستانشینان، ۱۵۰ هزار نفر بیکار، زیرپوشش بودن ۱۶۸ هزار نفر زیر نظر کمیته انداد و ۶۸ هزار تحت حمایت بهزیستی همانند دیگر استان‌های کشور به یک چشم دید بلکه باید توجهات بیشتر شود.

او گفت: ۳۰۰ نفر نیروی نساجی کردستان در حال حاضر بیکار شدند و زمینش به مزایده گذاشته شده است، انتظار می‌رود نساجی کردستان مجدداً احیا شود و به زودی این مشکلات را از رئیس بنیاد مستضعفان پیگیری خواهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.