معاون اول رییسجمهور به همراه وزیر صمت در بازدید از مرکز پاسخگویی یکپارچه وزارت صمت (۱۲۴) و در گفتوگو با کارکنان و مدیران این مرکز در جریان مهمترین مسائل و درخواستهای مردمی قرار گرفت و در این بازدید اعلام شد روزانه ۴۵ هزار تماس از سراسر کشور از سوی کارشناسان مرکز ۱۲۴بررسی میشود.
سامانه پاسخگویی وزارت صمت از آبان پارسال با هدف ارائه خدمات با کیفیت و پر سرعت به مردم، همسو سازی مناسبتر فرآیندهای کسب و کار با نیازهای شهروندان و دریافت بازخورد از ذینفعان و در دسترس قراردادن اطلاع صحیح و بروز از بخشنامه ها، دستورالعملها و قوانین عملکردی بدون نیاز به داشتن دانش و تخصص خاص ساماندهی و در دسترس ذینفعان و شهروندان قرار گرفته است.
عموم مردم میتوانند با اتصال به آدرس اینترنتی www.۱۲۴.ir و ورود به سامانه پاسخگویی بدون محدودیت و واسطه از آخرین وضعیت قیمت کالا وخدمات، وضعیت ثبت و پیگیری شکایاتهای صنفی و غیر صنفی، وضعیت کسب وکار مورد درخواست خود آگاه شوند.
بلافاصله پس از ورود، ثبت و تکمیل فرم برخط درخواست خدمت و یا شکایت، سامانه به صورت خودکار کد رهگیری خدمت مورد نیاز را به شماره موبایل اعلام شده متقاضی پیامک نموده و متقاضی میتوانند با دردست داشتن کد رهگیری خدمت و یا شکایت مراحل انجام کار خود را تا مرحله پایانی پیگیری نماید.