مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ایجاد ۱۶۰۰مترمربع باغچه محصولات سالم ویژه زنان روستایی در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی در این شهرستان خبر داد.

منصور امیریان گفت: این باغچه‌های سلامت با مشارکت جهاد کشاورزی و شبکه ّبهداشت ایجاد شده و به گروه‌های هدف که جامعه زنان روستایی هستند، آموزش‌های تئوری و عملی داده شده است.

او گفت: در همین راستا بذر مورد نیاز به منظورایجاد باغچه به صورت رایگان در اختیار زنان روستایی قرارگرفت و به صورت عملی در مزارع مورد نظر کشت شده است.

این مقام مسئول گفت: باغچه‌های سلامت هم زمان با رزمایش سراسری جهاد گران فاطمی و هفته سلامت، با هدف تحقق اهداف توسعه پایدار، دستیابی به امنیت غذایی، تغذیه بهتر، ترویج کشاورزی پایدار و اصلاح الگوی غذایی زنان روستایی و عشایری ایجاد شده است.

او هدف نهایی این طرح را تولید محصولات غذایی سالم و افزایش دسترسی فیزیکی، سرانه مصرف سبزی و بهبود امنیت غذایی خانوار‌ها عنوان کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به نقش مهم سبزی‌ها در سبد غذایی خانوارها اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف این گروه غذایی در خانوار‌های شهری و روستایی پایین‌تر از مقدار توصیه شده است و این در حالی است که نقش آن در تامین ذخایر بدن از نظر ریزمغذی‌ها و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری‌ها به اثبات رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.