معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آن دسته مهاجران افغانستانی که هنوز واکسن سرخک دریافت نکرده اند خواسته می شود تا هرچه زودتر برای دریافت واکسن به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

سید جواد حسینی گفت: سرخک یکی از مسری‌ترین بیماری‌های ویروسی است که معمولا بین کودکان کمتر از ۵ سال دیده می‌شود.

او گفت: این بیماری عفونی که به دلیل انتشار نوعی ویروس در بدن ایجاد می‌شود، موجب ایجاد علائمی مثل تب، آبریزش و بثورات پوستی می‌شود.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد  بیماری سرخک بیشتر اوقات با سرماخوردگی اشتباه می‌شود؛ چون علائم ابتدایی شبیه هم دارند؛ اما سرخک داری بثورات پوستی است که بعد از تب، سرفه، آبریزش بینی و گلودرد نمایان می‌شود و برای پیشگیری و درمان سرخک در ایران در کودکان دو دوره واکسین سرخک در ۱۲ و ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود.

حسینی گفت که با توجه به اینکه در کشور همسایه ما افغانستان این بیماری در این اواخر شایع شده بود، از طریق افرادی که به صورت قانونی یا غیر قانونی به ایران آمدند،منتقل شد.

او گفت:مطابق طرح واکسیناسیون سرخک افغانستانی‌های تازه وارد از ۹ ماه تا ۴۰ سال و افغانستانی‌های ساکن در ایران از ۹ ماه تا ۳۰ سال به صورت کاملا رایگان واکسینه می‌شوند.

به گفته  معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد  مطابق فراخوانی که ۲۰ روز پیش داده شد، تاکنون حدود ۵۱ هزار نفر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند که با توجه به جمعیت زیاد مهاجرین، استقبال از این طرح رضایت بخش نبوده و لازم است تا مهاجران  نسبت به دریافت هرچه زودتر واکسن سرخک اقدام کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.