سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میزبان سنندج، پایتخت کتاب ایران و فعالیت‌های فرهنگی این غرفه است.

امسال پایتخت کتاب ایران (سنندج) در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

انتخاب پایتخت کتاب ایران یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی است. تا سال ۱۴۰۰ پایتخت کتاب ایران شهر شیراز بود و در سال ۱۴۰۰ سنندج پایتخت کتاب ایران شد.

مدیر غرفه پایتخت کتاب می گوید: سنندج به واسطه فعالیت‌های خلاقانه‌ای که در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام داد، پایتخت کتاب ایران شد.

به گفته فلاحی، قرار بود از دی ماه سال گذشته اعتبارات لازم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور انجام شود که متاسفانه به دلیل تغییر مدیران این اتفاق روی نداده است.

از فردا نشست‌های غرفه سنندج در نمایشگاه کتاب آغاز می‌شود؛ از جمله مهمترین فعالیت‌های این غرفه می‌توان به رونمایی از تازه‌های نشر، سنندج و تقدیر از نویسندگان کردستان اشاره کرد. 

از حضور پایتخت کتاب ایران تا چالشی در زمینه اهدای کتاب

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره ارشاد کردستان می‌گوید: از جمله موسسه‌های فرهنگی حاضر در نمایشگاه می‌توان به خانه کتاب کردی و موسسه مردم نهاد زانیاران کتاب اشاره کرد. این خانه پس از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سنندج افتتاح می‌شود. از دیگر برنامه‌های پایتخت کتاب ایران، اعطای کلید طلایی شهر سنندج به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است.

خبرنگاران بی جایگاه!

مسئولان برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تنها در نشست‌های خبری جوابگوی خبرنگاران حاضر در نمایشگاه کتاب هستند و در زمینه مصاحبه اختصاصی هیچگونه همکاری با خبرنگاران نمی کنند.

از روز‌های نخست برگزاری نمایشگاه کتاب، تنها به خبرگزاری ایرنا غرفه دادند و به خبرگزاری‌های دیگر هیچ غرفه‌ای ندادند.

علاوه بر این ستاد خبری‌ برای خبرنگاران در نظر گرفته نشده تا بتوانند در آنجا خبرهای خود را تنظیم و مخابره کنند؛ تمام خبرنگاران حاضر در نمایشگاه به سختی خبرهایشان را برای خبرگزاری هایشان ارسال می‌کنند.

از حضور پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تا کم توجهی به خبرنگاران!

از حضور پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تا کم توجهی به خبرنگاران!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار