یکی از برنامه‌های کشوری بحث فعال شدن طرح بوفه سالم در مدارس است که در قالب این برنامه، فروش خوراکی‌های ناسالم ممنوع است.

محمد احمدیان گفت: فرهنگ سازی در راستای ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح سبک زندگی از اهداف مهم حوزه سلامت است که جلب مشارکت مردم، مسئولان و همکاری سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص می‌تواند نقشی مهم و ویژه در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی داشته باشد.

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمده مشکل در حوزه سلامت در گروه سنی نوجوانان، مراجعه کم جهت انجام و پیگیری مراقبت‌ها بوده و منجر به اختلال در وزن‌گیری و ایجاد مشکلات اضافه وزن و کاهش وزن و نیز ابتلا به بیماری‌هایی همچون زمینه‌ای می‌شود.

او گفت: روی موضوع سرفصل‌های بهداشتی مدارس برخی آموزش‌ها از سوی مراقبان سلامت و مربیان بهداشت و برخی دیگر از آموزش‌ها از سوی سفیران سلامت (دانش‌‎آموزان داوطلب) داده می‌شود.

دکتر احمدیان گفت: یکی از برنامه‌های کشوری بحث فعال شدن طرح بوفه سالم در مدارس است که لیست غذایی آن شامل خشکبارها، مغزیجات و برخی خوراکی‌ها و ساندویچ‌ها بوده و در کنار آن نیز توزیع و عرضه سوسیس، کالباس، فست فود، چیپس و پفک ممنوع اعلام شده است.

او گفت: بی شک همه ما بر این باوریم که سلامت شاخص‌ترین نعمت الهی است که خداوند بر بندگانش ارزانی داشته و از درون جامعه‌ای سالم و تندرست است که نبوغ، رشد، پویایی و بالندگی به وفور پدیدار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار