۴۸۰ زوج تحت پوشش خدمات درمانی ناباروری در آذربایجان شرقی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: با ابلاغ و اجرای طرح جوانی جمعیت از ماه‌های پایانی پارسال تاکنون در استان ۴۸۰ زوج تحت پوشش خدمات درمانی ناباروری قرار گرفته اند.

آقای مجیدی گفت: در حال حاضر ۲ مرکز به صورت دولتی و عمومی غیردولتی و ۵ مرکز خصوصی زوج‌های نابارور را پذیرش می‌کنند که بر اساس تعرفه‌های مشخص شده بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

 ۳۰ نوع خدمت برای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است که در هر دوره درمان ۸ تا ۱۰ میلیون به زوج‌ها پرداخت شده و در مجموع تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ تومان بود.

 سقف دریافت هزینه‌ها از بیمه سلامت در این زمینه ۵۰ میلیون تومان در هر سال است.

افراد تحت پوشش تامین اجتماعی نیز با هماهنگی‌های انجام شده می‌توانند هزینه‌های خود را که مربوط به ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ می‌باشد پس از مراجعه و ارائه مدارک از بیمه سلامت دریافت کنند.

وی در خصوص پوشش بیمه‌ای دارو‌های درمان ناباروری نیز گفت: دارو‌های ایرانی به روال عادی تحت پوشش بیمه هستند و برای سایر دارو‌ها نیز تمهیدات لازم در حال اتخاذ است که اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح اخیر بیمه همگانی برای ۳ دهک اول جمعیت گفت: تاکنون ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار شده اند که ۳۰۰ هزار نفر مربوط به آذربایجان شرقی هستند و تمامی مشمولان این طرح می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان معین و نیز دفاتر خدمات شهروندی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.