شهردار شیراز گفت: امروز شاهد تغییر فرهنگ ترافیکی مردم هستیم که باید با تمهید و انجام طرح ترافیک زوج و فرد در یک بازه زمانی مشخص و ترویج استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنترل ترافیک را انجام دهیم.

سید احسان اصنافی در نشست کمیته مرکزی یاوران شورای اسلامی شهر شیراز که باحضور یاوران شورای محلات شیراز برگزار شد به مبحث افزایش عوارض اشاره و گفت: قانون‌گذار، عوارض شهری را در اختیار شورا‌ها قرار داده و مبنای محاسبه آن قیمت روز و منطقه‌بندی شده املاک اعم از قیمت هر متر سرقفلی مغازه، آپارتمان و زمین بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری و نهایت تا سقف ۵۰ درصد است.

او گفت: قانون، شهرداری را مکلف کرده که در بحث تفکیک زمین و یا قیمت آن را وصول کند و بر این اساس دفترچه‌هایی توسط کارشناسان رسمی دادگستری تنظیم و به اطلاع عموم می‌رسد.

اصنافی گفت: بر اساس ماده ۱۴ امسال پرواز نکرده است، این ماده در مورد باغ‌های مشجر متراکمی است که در آن اجازه ساخت ۱۰ درصد داده می‌شود و این منحصر به مناطق خاصی است که قیمت زمین نیز بالاست که در سال گذشته تعداد پرونده‌های ماده ۱۴، در حدود ۱۰ عدد بوده که اصلاً در قبال پرونده‌های دیگر به حساب نمی‌آید.

مدیر ارشد شهری شیراز به مشکلات ترافیک و تغییر مدل حمل‌ونقل کلان‌شهر شیراز همانند دیگر شهر‌ها به دلیل کرونا اشاره و گفت: امروز شاهد تغییر فرهنگ ترافیکی مردم هستیم که با افزایش خودرو‌های تک سرنشین، معضل ترافیک را به وجود آورده و باید با تمهید و انجام طرح ترافیک زوج و فرد در یک بازه زمانی مشخص و ترویج استفاده از اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنترل ترافیک را انجام دهیم.

اصنافی در بخش دیگری به معضلات کمربندی جنوبی شیراز اشاره و گفت: کمربندی معبر تردد خودرو‌های سنگین است و نمی‌شود آن را به خیابان شهری تبدیل کرد؛ چراکه در این صورت اولین اقدام شهرداری نصب تابلوی "عبورکامیون ممنوع" است.

شهردار شیراز به وضعیت موجود و آسیب‌شناسی آن اشاره و گفت: یکی از معضلات این کمربندی، ایجاد دسترسی‌های عمودی از هر محله به آن است که باید با کندرو‌های ایجاد شده، این دسترسی‌ها را ایمن‌سازی کرد.

اصنافی به ایجاد دوربرگردان و تقاطع در این کمربندی نیز اشاره و گفت: برای این موضوع، سه تقاطع برعهده شهرداری و سه تقاطع برعهده وزارت راه بوده که شهرداری دو تقاطع شهیدان یغمور و رودکی را ساخته و تنها تقاطع نواب باقی‌مانده، اما وزارت راه هیچکدام از سه تقاطع که برعهده داشت را نساخته است که طبق آخرین پیگیری، مقرر شده وزارت راه تقاطع سفیر و قائم را در سال جاری آغاز کند.

اصنافی به وضعیت خطوط مترو اشاره و گفت: زمان توقف در ایستگاه‌های خط یک به طول ۲۴.۵ کیلومتر به ۱۳ دقیقه رسیده است.

بیشترین هزینه‌های خط ۲ مترو، هزینه احداث ایستگاه است

به گفته مدیر ارشد شهری شیراز، بیشترین هزینه‌های خط ۲ مترو، هزینه احداث ایستگاه است که سیاست بر این است که سازه ایستگاه دولت و عدالت را تمام کرده و روی آن را روکش و آسفالت کنیم که مزاحمتی برای شهروندان نداشته باشد.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد برای پایان امسال یا نهایت اردیبهشت ۱۴۰۲ با این تغییری که دادیم، سه ایستگاه قهرمانان، امیرکبیر و امام حسین (ع) بهره‌برداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار