گوشت مرغ یکی از کالا‌های اساسی و ضروری مردم است که خراسان جنوبی در زمینه تأمین آن مشکلی ندارد و روزانه حدود ۱۴۰ تُن مرغ در استان تولید می‌شود.

همزمان با اجرایی شدن طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، زمزمه‌هایی در خصوص کمبود اقلام اساسی از سوی مردم شنیده شد.

مرغ یکی از کالا‌های اساسی است که برای بررسی روند تولید و عرضه آن به بازار، راهی کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مرغ در استان شدیم.

به گفته مسئولین مرغ گرم در خراسان جنوبی به اندازه کافی موجود است و بخشی نیز صادر می‌شود.

عادی بودن روال کشتار و عرضه مرغ

یکی از کارکنان کشتارگاه مرغ گفت: از حوالی ساعت ۲۲ هر شب، مرغ زنده به کشتارگاه‌ها حمل شده و فرآیند کشتار انجام می‌شود.

او گفت: نظارت بهداشتی بر روند کشتار مرغ نیز از سوی کارشناسان دامپزشکی صورت می‌گیرد و مرغ‌های کشتار شده، تا صبح روز بعد در اختیار توزیع کنندگان قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


یکی از عرضه کنندگان مرغ در استان نیز گفت: مرغ به اندازه کافی در تمامی واحد‌های فروش موجود است و به قیمت هر کیلوگرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

او گفت: تشکیل صف نیز نداشته ایم و به اندازه دلخواه مردم، توزیع انجام می‌شود.

مصرف ۴۰ تُن مرغ گرم در خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: روزانه حدود ۱۴۰ تُن مرغ گرم در استان تولید می‌شود.

او گفت: از این میزان ۴۰ تُن در داخل استان مصرف شده و ۱۰۰ تُن باقی مانده نیز به استان‌های مشخص شده صادر می‌شود و مشکلی در این خصوص نداریم.

جعفری گفت: ۹۰ تُن میزان تولید تخم مرغ استان در هر روز است که ۳۰ تُن در خراسان جنوبی مصرف و مابقی راهی سایر استان‌ها می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص تولید شیر در استان نیز گفت: حدود ۱۳۰ تُن میزان شیر تولیدی استان به صورت روزانه است که پس از فرآوری حدود ۳۵ تُن آن در کارخانه‌های لبنی استان، مابقی به خراسان رضوی صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار